زندگى در خانواده بن لادن

۱۵ مرداد ۱۳۸۶ | ۲۱:۱۶ کد : ۳۹۷ اخبار اصلی
زینه محمد از زندگى با فرزند رهبر القاعده مى گويد

چندی است که اسامه بن لادن و اخبار مربوط به سرنوشت وی به موضوع روز برخی از محافل خبری تبدیل شده است. یک روز گزارش جدیدی از او مورد توجه قرار می گیرد و روزی دیگر افزایش جایزه ای که برای زنده یا مرده اش تعیین شده است.

برخی معتقدند که این تاکتیکی است از سوی واشنگتن برای یادآوری موضوع بن لادن و خطری که همچنان از سوی وی متوجه آمریکا است. این در واقع شیوه ای تبليغى است که در آن تلاش می شود تا گهگاه با تلنگرهایی، خاطره یک موضوع در ذهن مخاطبان زنده شود.

در تبلیغات سیاسی برای این که این نوع یادآوری سریع تر و در حجم گسترده تری تاثیر بگذارد، از عطش رسانه ها برای انتشار اخبار جنجالی به بهترین نحو ممکن استفاده می شود. رسانه ها معمولا براى جذب مخاطب بيشتر به موضوعات جنجالى و بحث برانگيز علاقه خاصى دارند و به همين جهت گاهى ناخواسته در راستاى يک هدف تبليغاتى عمل مى کنند.

طی روزهای اخیر در انتشار گزارشی که توسط یک روزنامه انگلیسی پیرامون همسر یکی از پسران بن لادن منتشر شد، این روش به کار گرفته شد و توجه بسیاری را نیز به خود جلب کرد. در این خبر آمده بود که خانمی با نام "جين فليکس براون" در سن 51 سالگى اعلام کرده که با عمر اسامه بن لادن، فرزند 27 ساله‌ رهبر القاعده ازدواج کرده است.

بر اساس این گزارش جین با نام جدید "زینه محمد" از 5 ازدواج قبلی خود 3 فرزند و 4 نوه دارد و اکنون امیدوار است که ازدواج جدیدش واکنش‌هاى منفى را در انگليس در پى داشته نداشته باشد.

این در حالی است که چندی پیش و پس از این خبر، سایت اینترنتی الشرق الاوسط گزارشی را منتشر کرد که در آن زینه محمد برخی از ادعاهای روزنامه انگلیسی در مورد زندگیش را تکذیب کرد. به گفته همسر عمر اسامه بن لادن، این منبع انگلیسی در ازای اطلاعاتی در مورد وی، پول هنگفتی را به یکی از دوستان قدیمی اش پیشنهاد داده و او نیز این اطلاعات را در اختیار آن منبع قرار داده است.

زینه محمد که ترجیح می دهد با این نام خوانده شود، هم اکنون برای انجام یک عمل جراحی چشم در مصر به سر می برد. او در مصاحبه تلفنی اش با الشرق الاوسط گفت که ازدواج اولش در سن 16 سالگی با یک دانشجوی 19 ساله عربستانی بوده که به دلیل امتناع وی در اعلام این وصلت به خانواده اش، ترجیج داده که از او جدا شود.

زینه همچنین تصریح کرد که هنوز همسر عمر است و زندگی سعادتمندی با وی دارد. وی گفت که در ازداواج قانونیش با پسر بن لادن، فرزند خودش و سه شاهد مرد از خویشاوندان همسرش حضور داشته اند. زینه محمد در عین حال افزود که علی رغم آنچه شایع شده، او هیچ چیز را در مورد یهودی بودن پدربزرگش از عمر پنهان نکرده و این موضوعی بوده که همسرش کاملا از آن آگاهی داشته است.

این زن انگلیسی الاصل همچنین گفت که همسرش مرد روشنی است و بارهای به وی گفته است اصلا برایش مهم نیست که پدربزرگش یک یهودی است یا حتی یک کاتولیک. مهم این است که او مسلمان شده و به وحدانیت خدا اعتقاد دارد.

نظر شما :