يک روز خونين در کابل در برابر ديدگان حامد کرزاى

۲۳ بهمن ۱۳۸۷ | ۱۹:۵۱ کد : ۳۹۲۰ آسیا و آفریقا
کابل پايتخت افغانستان چهارشنبه 11 فوریه شاهد حملات انتحارى از سوى اعضاى طالبان و تبادل آتش ميان افراد مسلح وابسته به طالبان و نيروهاى امنيتى افغان و نيروهاى ايساف در منطقه‌ نزديک به کاخ رياست جمهورى افغانستان بود.
يک روز خونين در کابل در برابر ديدگان حامد کرزاى

کابل پايتخت افغانستان چهارشنبه 11 فوریه شاهد حملات انتحارى از سوى اعضاى طالبان و تبادل آتش ميان افراد مسلح وابسته به طالبان و نيروهاى امنيتى افغان و نيروهاى ايساف در منطقه‌ نزديک به کاخ رياست جمهورى افغانستان بود.

 

سخنگوى وزارت دادگسترى افغانستان و پليس اين کشور اعلام کردند، افراد مسلح وابسته به طالبان به مقر وزارت دادگسترى در منطقه‌ خير خانه حمله کردند و افراد مسلح مقر وزارت دادگسترى را هدف قرار دادند.

 

اين در حالى است که دو عامل انتحارى ديگر مقر اداره‌ زندان‌ها را که در نزديکى وزارت دادگسترى افغانستان بوده هدف قرار دادند.

 

گزارش‌هاى اوليه از کشته شدن 6 تن در دو حمله انفجارى در رياست زندان‌هاى پايتخت افغانستان حکايت دارد.

 

محمد عارف، رئيس اداره زندان‌هاى کابل به خبرنگاران گفت: «اجساد 6 تن در ساختمان اداره زندان‌هاى کابل پيدا شد و 15 تن نيز در اين حملات زخمى شدند. تلاش براى پيدا شدن اجساد افراد ديگر که احتمالا در اين حملات کشته شدند ادامه دارد.»

 

يک مقام امنيتى ديگر نيز اظهار داشت، نيروهاى امنيتى افغانستان در حملات تيراندازى به سوى نيروهاى وابسته به طالبان در حين تعقيب در نزديکى مقر کاخ رياست جمهورى برخى از اعضاى وابسته به طالبان را زخمى کرده و يک تن نيز کشته شده است.

 

کارمندان وزارت دادگسترى افغانستان اعلام کردند، تعداد افراد مسلح حمله کننده به مقر وزارت دادگسترى 5 تن بود.

 

همچنين يک شاهد عينى نيز گفت: «يک عامل انتحارى به سوى يکى از ساختمان‌ها تيراندازى کرد و پليس نيز قبل از اين که اين عامل انتحارى خود را منفجر کند به سويش تيراندازى کرد.»

 

اين در حالى است که عامل انتحارى ديگر موفق به ورود به داخل ساختمان شده و خود را در داخل ساختمان منفجر کرد.

 

يک مقام پليس نيز که خواست نامش فاش نشود، گفت: «در دو حمله‌ صورت گرفته دست کم 8 تن کشته‌ شده‌اند.»

 

رويترز نيز به نقل از يک مقام امنيتى افغان اعلام کرد، در تبادل آتش در نزديکى کاخ رياست جمهورى افغانستان تعدادى زخمى شدند .

 

حوادث امروز موجب گريختن صدها تن از اين منطقه که شامل سفارت‌خانه‌هاى خارجى است شده است. اين حملات يک روز قبل از ورود ريچارد هولبروک، فرستاده‌ جديد ایالات متحد امريکا به افغانستان صورت گرفته است.

 

خبرنگار شبکه‌ الجزيره گزارش داد، افراد مسلح وابسته به طالبان براى چندين ساعت مقر وزارت دادگسترى را به اشغال درآورده و وزير دادگسترى را تحت بازداشت خود درآوردند. دو تن از محافظان وزير دادگسترى افغانستان نيز به دست اعضاى طالبان کشته شده‌اند.

 

يک مقام امنيتى گفت: «افراد مسلح همچنان در داخل ساختمان وزارت دادگسترى هستند.»

 

بنا به گزارش منابع خبری تمام این وقایع در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان که در آن حامد کرزی رئیس جمهوری این کشور ساکن است، اتفاق افتاده است.  

 

راديو بى‌بى‌سى نیز به نقل از يک افسر پليس گزارش داد، يک عامل انتحارى نيز خود را در ساختمان اداره امور زندان‌ها منفجر کرد که موجب کشته شدن چند تن شد.

 

گروه طالبان مسئوليت تمام اين حملات را پذیرفته و اعلام کرده است، اين عمليات در واکنش به بد رفتارى‌هاى زندان‌بان‌هاى افغان با اعضاى طالبان انجام شده است.

 

 


نظر شما :