دومین همایش و نشست مشترک زنان مسلمان و مسیحی

زنان، بانیان صلح از راه دین

۱۳ شهریور ۱۳۸۷ | ۰۵:۱۹ کد : ۲۵۹۷ اروپا
دومین سمینار و نشست مشترک زنان مسلمان و مسیحی با عنوان «زنان، بانیان صلح از راه دین» از چهارم تا هفتم سپتامبر (14 تا 17 شهریور) در گوتنبرگ سوئد برگزار می شود. این برنامه به همت شورای جهانی کلیساها، موسسه گفت و گوی ادیان و کلیسای سوئد ترتیب داده شده است.
زنان، بانیان صلح از راه دین
دومین سمینار و نشست مشترک زنان مسلمان و مسیحی با عنوان «زنان، بانیان صلح از راه دین» از چهارم  تا هفتم سپتامبر (14 تا 17 شهریور) در گوتنبرگ سوئد برگزار می شود.
به گزارش ديپلماسى ايرانى به نقل از موسسه گفت و گوی ادیان، این برنامه به همت شورای جهانی کلیساها، موسسه گفت و گوی ادیان و کلیسای سوئد ترتیب داده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین، سید محمد علی ابطحی، رئیس موسسه گفت و گوی ادیان، هدف از برگزاری این سمینار را دعوت کردن و مشارکت دادن زنان مسلمان و مسیحی حرفه های مختلف شامل معلمان، روحانیون، فعالان جامعه مدنی، استادان دانشگاه، سازمان های غیردولتی، فیلم سازان، شاعران و نویسندگان به موضوع صلح عنوان کرد.
وی می گوید: این سمینار در نظر دارد مجمعی برای انعکاس و گفت و گو میان زنان ادیان مختلف در خصوص محوری مشترک فراهم آورد، محوری که هم برای زنان و هم برای مردان اهمیت دارد و آن موضوع چیزی نیست جز ساختن جهانی پر از صلح.
به گفته رئیس موسسه گفت و گوی ادیان، این سمینار، دومین نشست مشترک از پروژه ای سه ساله است که توسط موسسه گفت و گوی ادیان ایران و شورای جهانی کلیساها انجام می شود که سال گذشته فاز اول آن در تهران برگزار شد.
ابطحی می افزاید: اگرچه محور اصلی این سمینار به طور کلی نقش زنان در برقراری و ایجاد صلح از راه دین است اما در سمینار نخست که در تهران برگزار شد، بر موضوعاتی چون تعلیم و تربیت (آموزش)، توسعه و اطلاع رسانی تاکید شده بود.
وی می گوید: میزبانان دومین نشست مشترک زنان مسلمان و مسیحی در سوئد روزهای برگزاری این سمینار را با سه عنوان  «دعا» و «روزه» و «خیریه» نامگذاری کرده اند و با این حال در کنار این نامگذاری به بررسی موضوعاتی چون «به خطر انداختن زندکی فرد برای صلح»، «دین و مدرنیته»، «دوستی بین زنان مسیحی و مسلمان»، «زنان و گفت و گوی بین الادیانی» و «به عنوان یک گروه در گفت و گوی بین الادیانی در کجا قرار داریم» خواهند پرداخت.
به گفته رئیس موسسه گفت و گوی ادیان، زنان در چهار گروه اصلی «آموزش»، «سلامت و توسعه»، «رسانه و ارتباطات» و «دین» به بررسی وضعیت صلح در جهان و چگونگی رسیدن به این هدف از طریق گفت و گوی مسالمت آمیز زنان می پردازند.
این سمینار با حضور 10 نفر از زنان ایرانی که از سوی موسسه گفت و گوی ادیان در آن حضور خواهند یافت و 10 نفر از زنانی که از سوی شورای جهانی کلیساها در این برنامه حضور می یابند، برگزار می شود.
ابطحی می گوید: 10 نفر از خانمهای محقق و پژوهشگر ایرانی که 3 نفر از آنان مسیحی ایرانی هستند و 10 نفر از خانمها به انتخاب شورای جهانی کلیساها که 3 نفر از آنان مسلمان هستند در این سمینار شرکت دارند.
در سمینار چهار روزه «زنان، بانیان صلح از راه دین» که در سوئد برگزار می شود همچنین جمع بندی نشست پیشین این گروه و بررسی نتایج آن مورد بحث قرار خواهد گرفت

نظر شما :