متن کامل نامه جديد جليلى به سولانا

۱۷ مرداد ۱۳۸۷ | ۰۵:۵۹ کد : ۲۴۰۸ اخبار اصلی
خبرگزارى فرانسه متنى را به عنوان متن نامه روز سه‌شنبه سعيد جليلى، دبير شوراى عالى امنيت ملى کشورمان به خاوير سولانا، رييس‌ سياست خارجى اتحاديه اروپا، منتشر کرد.
متن کامل نامه جديد جليلى به سولانا

« بسم الله الرحمن الرحيم

در پى گفت‌وگوهاى سازنده ژنو و پيشنهاد ارايه شده جمهورى اسلامى ايران درباره مداليته‌ى تداوم مذاکرات و با نظر به مشترکات موجود در هر دو طرح پيشنهاد شده، آن طور که حاضران در آن نشست مطرح کردند، توافقى براى بررسى بيش‌تر در راستاى ارايه" پاسخى روشن" به يکديگر حاصل شد.

جمهورى اسلامى ايران با حسن نيت، رويکردى سازنده و اراده استراتژيک براى تداوم مذاکرات يک بار ديگر به طور دقيق ديدگاه‌هاى مطرح شده در نشست ژنو براى ايجاد توافق جامع همکارى، که بتواند به نگرانى‌هاى مشترک‌مان پاسخ دهد و مبناى الزامات جمعى‌مان باشد و دستور کارى براى مشورت با همه طرف‌هاى مربوطه براى رسيدن به نتيجه‌اى قابل پذيرش تعيين کند، را با دقت بررسى کرد.

اکنون جمهورى اسلامى ايران حاضر است" پاسخى روشن" به پيشنهاد شما در نزديک‌ترين فرصت ممکن ارايه دهد درحالى که به طور همزمان انتظار دريافت "پاسخ روشن" شما به سوالات و نيز ابهامات ما را دارد.

بدون ترديد چنين توضيحات دو جانبه‌يى مى‌تواند راه را براى يک روند مذاکراتى سريع و شفاف با آينده‌اى روشن بگشايد و زمينه‌هاى همکارى را فراهم کند.

فاز دوم در مذاکرات مى‌تواند در اسرع وقت در صورتى که چنين تمايلى از جانب شما وجود داشته باشد، آغاز شود.»


نظر شما :