واکنش چین به تصمیم سازمان ملل برای پایان دادن به اشغال غیر قانونی سرزمین‌های فلسطینی

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۹ کد : ۲۰۲۸۳۱۱ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، روز پنجشنبه 19 سپتامبر در کنفرانس مطبوعاتی وزارت امور خارجه چین در پکن این پرسش مطرح شد که 18 سپتامبر به وقت محلی، دهمین نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 124 رای موافق، 14 رای مخالف و 43 رای ممتنع قطعنامه‌ای را برای پایان دادن اشغال غیر قانونی سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل ظرف 12 ماه به تصویب رساند. چین در این رای گیری رای موافق و آمریکا و اسرائیل رای مخالف دادند. با توجه به این که این نخستین بار است که فلسطین به عنوان ناظر سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ای را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح می کند و واکنش چین به این مورد چیست؟

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ اظهار کرد، نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رای اکثریت پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مورد سرزمین‌های‌ اشغالی فلسطینی به تصویب رساند که چین از آن استقبال می کند. چین از پیش نویس این قطعنامه حمایت کرد و با دادن رای موافق امیدوار است که قطعنامه به طور کامل اجرا شود.

وی افزود، طرف‌های ذیربط به ‌ویژه اسرائیل باید با دقت قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را اجرا کنند و با توقف بی درنگ عملیات نظامی در غزه، دست از فعالیت‌های غیرقانونی شهرک‌سازی در کرانه باختری بردارد. کشورهای مربوطه باید با برخورد جدی و اقدامات عملی برای ترویج اجرای قطعنامه های مربوطه سازمان ملل تلاش کنند و چین نیز به تلاش های خود برای حل هرچه زودتر، همه جانبه، عادلانه و پایدار مسئله فلسطین ادامه خواهد داد.
 


( ۱ )

نظر شما :