زلنسکی: تلفات بالاست، طرحی برای پایان جنگ می‌خواهیم

۰۸ تیر ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۶ کد : ۲۰۲۶۸۳۳ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور اوکراین تعداد تلفات نظامیان این کشور در جنگ با روسیه را بالا دانست و گفت باید در ماه‌های آینده طرحی برای حل‌وفصل مناقشه با روسیه تدوین شود.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با ادعای اینکه کی‌یف به دنبال تداوم جنگ در سال‌های آینده نیست، بر لزوم ارائه طرحی برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین و روسیه در ماه‌های آینده تأکید کرد.

زلنسکی که برای امضای یک توافقنامه امنیتی با اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده بود، این اظهارات را در روز پنجشنبه در یک نشست خبری مشترک با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا بیان کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در این نشست اظهارات کم‌سابقه‌ای را درباره میزان تلفات نیروهای مسلح این کشور در جنگ با روسیه مطرح کرد و گفت: «اوکراین نمی‌خواهد جنگ را طولانی کند. ما نمی‌خواهیم این جنگ چندین سال ادامه داشته باشد. آمار کشته‌ها و مجروحان ما در میدان نبرد بالاست و باید ظرف چند ماه طرحی برای حل‌وفصل مناقشه ارائه کنیم.»

زلنسکی از ارائه جزئیات بیشتر درباره تعداد تلفات نیروهای اوکراینی در جنگ خودداری کرد، اما کی‌یف از آغاز جنگ تا کنون همواره بر پایین‌بودن تلفات خود و بالابودن تلفات نیروهای روسیه تأکید کرده است.

رئیس‌جمهور اوکراین در دومین سالگرد این جنگ فوریه سال جاری، ادعا کرد در ۲ سال جنگ، تنها ۳۱ هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند. این در حالی است که به گفته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع سابق روسیه در ماه فوریه، اوکراین در این جنگ ۴۴۰ هزار سرباز خود را از دست داده است.


( ۱ )

نظر شما :