ناتو: در حالت جنگ با روسیه نیستیم

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۳ کد : ۲۰۲۵۴۸۷ سرخط اخبار

فرمانده نیروهای ناتو در اروپا اعلام کرد ناتو در حالت جنگ با روسیه نیست.

به گزارش ایسنا، ژنرال کریستوفر کاوولی، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا در جریان کنفرانسی در واشنگتن خاطرنشان کرد: کشورهای ناتو خود را در حال جنگ با روسیه نمی‌دانند و ما خواهان آن نیستیم.

براساس گزارش روسیا الیوم، کاوولی همچنین تصریح کرد هدف این ائتلاف «ممانعت از چنین جنگی» است و کشورهای ناتو به همین دلیل از اوکراین حمایت می‌کنند.

پیشتر الکسی پولیشچوک، رئیس دپارتمان دوم کشورهای همسود در وزارت امور خارجه روسیه گفت: اگر نیروهای غربی به اوکراین بروند خطر درگیری مسلحانه مستقیم بین ناتو و روسیه چندین برابر خواهد شد و ما خواهان چنین تحولی نیستیم. امیدواریم ناتو عقل خود را به کار گرفته و غریزه بقای این پیمان بر مسائل دیگر چیره شود.

وی تأکید کرد: به‌رغم تلاش برخی کشورهای ناتو برای استفاده از این پیمان به‌عنوان ابزاری برای رویارویی با روسیه، اما رهبری آن با توجه به اظهاراتش تهدیدات مربوط به مداخله ناتو در نزاع اوکراین را درک می‌کند و در این مرحله تلاش می‌کند تا از آن دور باشد.

مسکو از آغاز بحران اوکراین آمادگی خود را برای مذاکره جهت حل این بحران اعلام کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها بر آمادگی مسکو برای برگزاری مذاکرات جدی براساس واقعیت‌های جدید میدانی تأکید کرده است.


( ۱ )

نظر شما :