انگلیس به دلیل کمبود نیرو نمی‌تواند ناو هواپیمابر خود را به دریای سرخ بفرستد

۲۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۳ کد : ۲۰۲۴۱۱۹ سرخط اخبار

یک نشریه انگلیسی از وجود بحران کمبود پرسنل در نیروی دریایی این کشور خبر داد؛ امری که جلوی اعزام ناو هواپیمابر آن به دریای سرخ را گرفته است.

به گزارش ایسنا، نشریه انگلیسی تلگراف نوشت: مقام‌های مسئول در انگلیس با درخواست برای اعزام ناو هواپیمابر ملکه الیزابت این کشور به دریای سرخ به دلیل ایجاد بحران کمبود خدمه نیروی دریایی مخالفت کرده‌اند.

تگلراف فاش کرد، ناو هواپیمابر بریتانیا به خاطر بحران استخدام نیرویی که ارتش این کشور را گرفتار کرده برای اعزام به دریای سرخ آماده نیست.

این گزارش در پی آغاز حملات هوایی تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به مواضع ارتش یمن در پنجشنبه شب منتشر شده است.

به نوشته تلگراف، چند مقام انگلیسی برای اعزام ناو هواپیمابر این کشور مشهور به ناو «اچ.ام.اس ملکه الیزابت» به منطقه دریای سرخ با ناوگروه رزمی همراهی کننده این ناو هواپیمابر درخواست کرده‌اند؛ ناوگروهی که متشکل از مجموعه‌ای از کشتی‌های جنگی پیشرفته، زیردریایی‌ها، بالگردها و جنگنده‌های نسل پنجمی است.

با این حال نشریه تلگراف فاش کرد، ناو جنگی «آر.اف.ای فورت ویکتوریا» یکی از ارکان اصلی ناوگروه رزمی همراهی کننده ناو هواپیمابر ملکه الیزابت درگیر کمبود ملوان است و نمی‌تواند به خاطر این مشکل عملیات انجام دهد.

این ناو جنگی به طور عادی باید دارای ۱۰۰ خدمه باشد در حالی که هم اکنون با حداقلی‌ترین تعداد خدمه کار می‌کند.

انگلیس برنامه داشت، این ناو جنگی را سال گذشته میلادی بعد از گذراندن تعمیرات گسترده به خاطر عملیات انجام دادن در قالب ناو گروه رزمی در حوزه اقیانوس هند-اقیانوس آرام مجددا به خدمت بگیرد اما در کارگاه کشتی سازی «کامل لایرد» در لیورپول متوقف شده در حالیکه هیچ مشکل فنی ندارد.

نیروی دریایی ارتش انگلیس به دلیل مشکل کمبود نیرو مجبور به اولویت دادن به اختصاص پرسنل به دیگر کشتی‌های مهمتر همچون کشتی‌های سوخت‌رسان و کشتی‌های بزرگتر دیگر شده است.

آلن وست، فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش انگلیس در واکنش به این وضعیت گفته است: «این افتضاح است که نیروی دریایی انگلیس اجازه داده که ناو جنگی فورت ویکتوریا به این روز بیفتد. با توجه به این که این ناو در نوع خود بی همتا است، باید به آن اولویتی زیاد داده شده و تضمین شود که برای زمان ضروری آماده عملیات باشد.»


نظر شما :