اسرائیل و ادامه سوء استفاده از پتانسیل سازمان های بین المللی

وقتی نماینده تل آویو برافروخته می شود

۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۲۷۳۸ خاورمیانه انتخاب سردبیر
حامد دشتی و احمدرضا تمدن در یادداشت مشترکی برای دیپلماسی ایرانی می نویسند: آنچه از اظهارات سفیر اسرائیل بر می آید، اصرار بر حق دائمی اسرائیل بر نادیده گرفتن عُرف بین الملل، مظلوم نمایی دائمی و طلبکار بودن همیشگی از تمام ملل جهان است.
وقتی نماینده تل آویو برافروخته می شود

نویسندگان: حامد دشتی و احمدرضا تمدن

دیپلماسی ایرانی: پیشنهاد آتش بس با اکثریت ۱۲۰ کشور حامی، ۱۴ کشور مخالف و ۴۵ کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد. در پی تصویب این قطعنامه در مجمع عمومی و تشدید فشار جهانی بر اسرائیل، گیلعاد آردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، مفاد این قطعنامه مبنی بر برقراری فوری آتش بس در غزه را به شدت محکوم کرد و در اظهار نظری گفت: «چرا از تروریست هایی که نوزادان را سر می برند و می ربایند، محافظت می کنید؟... اسرائیل تا زمان نابودی زیرساخت های حماس و بازگشت افراد ربوده شده، جنگ را متوقف نخواهد کرد.» وی ادامه داد، سازمان ملل که تأسیس آن به پس از کشتار هولوکاست باز می گردد، اکنون نیز با این قطعنامه وجاهت خود را از دست داده است. 

آنچه از اظهارات سفیر اسرائیل بر می آید، اصرار بر حق دائمی اسرائیل بر نادیده گرفتن عُرف بین الملل، مظلوم نمایی دائمی و طلبکار بودن همیشگی از تمام ملل جهان است. اسرائیل در سال های اخیر تلاش کرده از تمام پتانسیل سازمان های بین المللی علیه رقبای منطقه ای و جهانی خود از جمله در موضوع هسته ای ایران بهره برداری کند و خود را عضو فعال این دست جوامع نشان دهد. در این راستا شعار "اسرائیل، تنها دموکراسی منطقه،" شعاری است که سال ها به عنوان ویترین سیاسی این رژیم برای فریب مردم و سازمان های جهانی از زبان مقامات اسرائیل مطرح شده است. همزمان با هویتی مواجه هستیم که با استناد به حادثه هولوکاست و دست بردن در تاریخ کشورهایی چون آلمان تلاش کرده است تمام نسل ها را بدهکار خود نشان دهد. 

اما در سال های اخیر با ظهور و تثبیت شبکه های اجتماعی مانند تیک تاک که تا حدی از راهبردهای تعیین شده از سوی غرب (ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ...) فاصله دارد، آگاهی عموم مردم دنیا از جنایات رژیم صهیونیست بیش از پیش افزایش یافته و اعتراضات مردمی به نسبت گذشته فراگیرتر شده است. 

شبکه¬هایی چون تیک تاک، پرس تی وی و آر تی نشر هرچه بیشتر مطالبی را موجب شده اند که تا پیش از این از سوی غول های بزرگ دنیای رسانه (فیسبوک، توییتر، سی ان ان و ...) به راحتی سانسور و حذف می شد. با در نظر گرفتن این دست واقعیات نوظهور و آگاهی روز افزون افکار عمومی، امروز رژیم اسرائیل دیگر مانند گذشته به راحتی قادر به فرار رو به جلو و نادیده گرفتن آثار مصوبات بین المللی نخواهد بود و بی شک تبعاتی که در آینده گریبانگیر این رژیم خواهد شد از جنسی متفاوت از آنچه در چند دهه گذشته شاهد آن بوده ایم خواهد بود. 
 

کلید واژه ها: سازمان ملل سازمان ملل متحد اسرائیل حماس جنبش حماس فلسطین اسرائیل و حماس جنگ اسرائیل و حماس درگیری اسرائیل و حماس


( ۵ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۶
اگر کسی ندادند نمایندگان سیاسی بالا وپائین اسرائیل بخوبی می دانند که این بخش فلسطین را چگونه اشغال کرده اند۔ویهودیان را چگونه وسیله اهداف بین المللی خود قرار دادند۔این برافروختگی ها تصنعی است