به تعویق افتادن نصب توربین در جولان

وقتی نتانیاهو عقب می رود

۰۵ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۰۲۷۲ اخبار اصلی خاورمیانه
در پی مقابله شدید اهالی جولان با اقدام رژیم صهیونیستی برای غصب زمین‌های آنها، نخست وزیر این رژیم مجبور شد پروژه نصب توربین‌ را به تعویق بیندازد. به دنبال مخالفت و اعتراضات شدید ساکنان جولان اشغالی سوریه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی کار بر روی توربین‌های بادی در این منطقه را تا بعد از عید قربان متوقف کرد.
وقتی نتانیاهو عقب می رود

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: در پی مقابله شدید اهالی جولان با اقدام رژیم صهیونیستی برای غصب زمین‌های آنها، نخست وزیر این رژیم مجبور شد پروژه نصب توربین‌ را به تعویق بیندازد. به دنبال مخالفت و اعتراضات شدید ساکنان جولان اشغالی سوریه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی کار بر روی توربین‌های بادی در این منطقه را تا بعد از عید قربان متوقف کرد.

به گزارش المیادین، شیخ موفق طریف، رئیس معنوی جامعه دروزی فلسطین با حضور چند هزار نفر در کفر یاسیف همبستگی خود را با ساکنان جولان اشغالی سوریه اعلام کرد.رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو علی‌رغم اظهارات تحریک آمیز ایتمار بن‌گویر، وزیر صهیونیست دستور توقف کار ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه را صادر کرد. دفتر نتانیاهو به نقل از نخست وزیر اعلام کرد که او با طریف دیدار کرده و به او در این باره اطلاع داده است. چند روز پیش شبکه المیادین گزارش داد که جمعیت زیادی از ساکنان جولان با هدف مقابله با طرح‌های اشغالگری به سمت محل کار شرکت توربین حرکت کردند و افزود که نیرو‌های اشغالگر برای جلوگیری از رسیدن معترضان به محل‌ها، چهارراه‌های منتهی به زمین‌های کشاورزی را مسدود کردند.

روز سه‌شنبه، مردم جولان اشغالی سوریه پس از اینکه نیرو‌های اشغالگر اسرائیل به دنبال تصرف زمین‌های کشاورزی آن‌ها بودند، با تاکید بر امتناع قاطعانه از استقرار توربین‌های بادی در زمین‌هایشان با آن‌ها مقابله کردند. علاوه بر این، نیرو‌های اشغالگر اسرائیل با بمب‌های گازی به تظاهرکنندگان در جولان اشغالی سوریه حمله کردند که منجر به زخمی شدن چندین نفر شد. مردم جولان اشغالی به شدت با پروژه اشغالگری اسرائیل که هدف آن ایجاد ۳۲ توربین بادی جدید و تصرف زمین‌های متعلق به کشاورزان سوری در مجدل شمس و مساعده است، مخالف هستند.هر توربین بادی حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و مناطق وسیعی را برای استفاده در نگهداری و ذخیره سازی مصادره خواهد کرد.

-    تظاهرات در حیفا علیه افزایش قتل اعراب و کوتاهی پلیس رژیم صهیونیستی

به موازات تظاهرات ساکنان جولان اشغالی و فشار به کابینه بی بی که منجر به تعویق نصب توربین ها توسط نتانیاهو به زغم مخالفت شدید بن گویر شد، هزاران تن از اعراب‌ ساکن شهر حیفا هم در محکومیت افزایش جرائم قتل و کوتاهی پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. به گزارش خبرگزاری سما، این تظاهرات به عنوان بخشی از اقدامات اعتراضی که اخیرا کمیته عالی پیگیری تصویب کرد، برای ابراز مخالفت با جرائم قتل و کوتاهی پلیس در مهار آن انجام شد.تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی پلیس رژیم صهیونیستی را مسؤول افزایش قتل در جامعه عربی دانستند.آنها شعارهایی علیه دولت رژیم صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی آن سر دادند و این دولت را مسؤول بغرنج شدن جرایم قتل در جامعه عربی دانستند.

آمار وقوع قتل از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به ۹۷ مورد رسیده است. محمد اسعد کناعنه، عضو کمیته پیگیری عالی گفت: «دولت رژیم صهیونیستی جنایت قتل را از طریق شاباک تغذیه می‌کند، دستگاهی که مردم ما را از طریق جنایات سازمان یافته‌ای که در خود دارد و از آن محافظت می‌کند، می‌کشد. ما این دستگاه را که فرزندان جامعه ما را می‌کشد و نابود می‌کند، رد می‌کنیم.»

همچنین محمد برکه، رئیس این کمیته عنوان داشت که «دولت اسرائیل از طریق برنامه ریزی برای یهودی سازی روستا و شهرک‌های عربی و نیز مقدسات اسلامی و مسیحی دنبال تضعیف جامعه عربی است. اینکه دولت به وسیله شاباک از سازمان‌های جنایتکار حفاظت می‌کند، چهره واقعی پلیس اسرائیل است. وی افزود: «اسرائیل دو نوع باند دارد، اولی باند جنایتکار در جامعه عرب و دیگری باندهای شهرک نشینی که در همه جا انواع ترور را علیه فلسطینیان انجام می‌دهند.»

-    تیراندازی مبارزان فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست در نابلس

در حالی این هفته نیز 25 امین شنبه اعتراضی در سرزمین های های اشغالی علیه کودتای قضایی نتانیاهو برگزار شد که منابع خبری همزمان از حمله مبارزان فلسطینی به نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب نابلس و در پاسخ به جنایات روزافزون علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری العهد، مبارزان فلسطینی صبح دیروز یکشنبه یک تیم نظامی رژیم صهیونیستی را در جنوب نابلس هدف تیراندازی قرار دادند. طبق این گزارش، این عملیات ضد صهیونیستی در حد فاصل میان دو شهرک «مادما» و «المربعه» انجام شد و نیروهای مقاومت فلسطین سوار بر یک خودرو به سمت نظامیان رژیم اسرائیل تیراندازی کردند.

العهد همچنین اعلام کرد که پس از این عملیات نیروهای رژیم صهیونیستی تفتیش منطقه را آغاز کرده و ورودی‌های روستای «بورین» را مسدود کردند. منابع محلی همچنین اعلام کردند که پس از این عملیات ارتش رژیم صهیونیستی ورودی شهرک «بیتا» در جنوب نابلس و دو ایست بازرسی «حواره» و «دیر شرف» را بست و رفت و آمد شهروندان فلسطینی را با مشکل مواجه کرد. این عملیات ضد صهیونیستی پس از آن انجام شده است که برخی مناطق کرانه باختری طی روزهای اخیر شاهد حملات وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست و به آتش کشیدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینی‌های ساکن این مناطق بود.

کلید واژه ها: اسرائیل نتانیاهو جولان


( ۱ )

نظر شما :