حیدری: توان دفاعی ایران برای امنیت کشورهای منطقه استفاده می‌شود

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۴ کد : ۲۰۱۹۸۸۶ سرخط اخبار

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» گفت: توان دفاعی ایران برای امنیت کشورهای منطقه و فرامنطقه استفاده می‌شود.

شهریار حیدری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» گفت: جمهوری اسلامی مدت‌هاست که به دنبال تقویت توان دفاعی خود است و خوشبختانه با استفاده از توان دانشمندان ایرانی در ارتش و سپاه به پیشرفت های قابل توجهی در حوزه توان دفاعی با هدف دفاع از تمامیت سرزمینی و تقابل با هر نوع پدیده ضدامنیتی در کشورمان دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: موشک جدید «فتاح» قابلیت بسیار زیادی در حوزه دفاع دارد؛ به گونه‌ای که سامانه‌های ضدهوایی کشورهای پیشرفته توان مقابله با موشک «فتاح» را ندارند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برد موشک «فتاح» ۱۴۰۰ کیلومتر است، افزود: این موشک توانمندی های فنی و مهندسی پیشرفته داشته که برای تقویت توان دفاعی و ارتقای امنیت کشور است لذا افزایش توان دفاعی نظامی  جمهوری اسلامی با هدف ارتقای توان دفاع منطقه‌ای صورت می گیرد.

حیدری در پایان گفت: پیام رونمایی از موشک «فتاح» به کشورهای منطقه و فرامنطقه این است که توان دفاعی ایران برای امنیت منطقه استفاده می شود. این موشک برای کشورهای متخاصم مثل رژیم صهیونیستی نیز یک پیام استراتژیک دارد.


نظر شما :