اردوغان: هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف کشور است

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۲ کد : ۲۰۱۹۷۴۶ سرخط اخبار

اردوغان خود را شهروندی خواند که به اراده ملی اعتماد دارد و گفت که درایت در ترکیه بر مهندسی سیاسی غلبه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین مجمع عمومی TOBB گفت: "عقل و درایت در ترکیه بار دیگر بر مهندسی سیاسی چیره شد. تلاش برای هدایت سیاست از طریق سازمان‌های تروریستی به هدف خود نرسید.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: هدف ما ایجاد کمربند امنیت و صلح در اطراف کشور است،از اروپا تا دریای سیاه، از قفقاز و خاورمیانه تا شمال آفریقا.

او افزود: من هم شهروندی هستم که به اراده ملی اعتماد دارد، برای کشورش آرزوهایی دارد و به آن حس تعلق دارد، او پیروز مسلم این انتخابات است. برنده انتخابات دموکراسی و ملت ترکیه بود. هر شهروندی که خود را متعلق به این سرزمین بداند، برنده بلامنازع این انتخابات است. با وجود تحریکات در طول مبارزات انتخاباتی، او پیروز انتخابات است. بازماندگان زلزله که تنها به دلیل انتخاب های متفاوت مورد توهین‌های زننده قرار گرفته اند، بزرگترین برنده این انتخابات هستند. خارج نشینان ما که در برابر تهدید اعضای سازمان‌های تروریستی سر خم نکردند و به پای صندوق های رای رفتند، برنده این انتخابات هستند.

اردوغان گفت: ائتلاف سابق مخالفان برای دومین بار در پای صندوق‌های رای از ملت کارت قرمز دریافت کرد. ملت ما با 323 نماینده با 52.18 درصد آرا به ائتلاف مردمی و ریاست جمهوری رای دادند و گفتند ثبات ادامه داشته باشد و ترکیه رشد کند. ملت با لگد بر میز قمار زدند. آنهایی که به حسابدار بودن خود می بالیدند،  محاسبات اشتباه عده‌ای با طمع قدرت این بار از صندوق های رای سر در آورد. من یک حسابدار نیستم، من یک اقتصاددان هستم. دوستان حزب جمهوری خلق احتمالاً به آینده فکر خواهند کرد.

او تصریح کرد: برای مشکلات پیش روی کشورمان با یک فکر مشترک به دنبال راه‌حل خواهیم بود. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم کسانی که با برنامه‌های متفاوت عمل می‌کنند در بین ما باشند. ما با یک فکر مشترک به دنبال راه حل برای مشکلات کشورمان خواهیم بود. ما قرن ترکیه را با هم خواهیم ساخت ما یکی از مهمترین فرآیندهای انتخاباتی در تاریخ خود را با موفقیت به پایان رساندیم. در ۱۴ مه، بعد پارلمانی انتخابات به پایان رسید. در ۲۸ مه، مرحله ریاست جمهوری به پایان رسید. ما هر دو انتخابات را با بلوغ مناسب دموکراسی خود برگزار کردیم. ما با مشارکت مثال زدنی وظیفه مدنی خود را انجام دادیم. مشارکت تقریبا ۹۰ درصدی.

اردوغان با بیان اینکه مصمم است اقداماتی را برای جبران مشکلات اقتصادی انجام دهد، گفت: ما قاطعانه به سیاست خود مبنی بر ظلم نکردن به شهروندان با تورم متعهد هستیم.

رئیس جمهور ترکیه قول داد که مشکل ویزا را که اخیراً به عنوان یک باج‌گیری سیاسی مورد سوءاستفاده قرار گرفته، در اسرع وقت حل کند.

اردوغان در سخنرانی خود خطاب به دنیای تجارت گفت: از شما می‌خواهم به کسانی که همیشه هر بار که دهان باز می‌کنند تصاویر بدی درباره اقتصاد ترکیه ترسیم می‌کنند، اعتبار ندهید.


( ۶ )

نظر شما :

آذربایجانلی ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۴
به امید ترکیه ای قدرت مند و مقتدر.