رئیس جمهوری سابق امریکا خواسته‌های مسکو را می‌پذیرد

قربانی شدن زلنسکی طرح ترامپ برای توقف جنگ اوکراین

۱۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰ کد : ۲۰۱۸۵۴۵ اخبار اصلی اروپا آمریکا
رئیس جمهوری سابق امریکا تاکید می کند، اگر بحران خاموش نشود، اوکراین در یک سال و نیم آینده با خطر نابودی مواجه است. ترامپ هشدار داد: از این گذشته، سیاست‌ های بایدن می ‌تواند به یک فاجعه جهانی منجر شود که در مقایسه با آن، جنگ جهانی اول و دوم فقط گل هستند.
قربانی شدن زلنسکی طرح ترامپ برای توقف جنگ اوکراین

دیپلماسی ایرانی: دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «درگیری در اوکراین باید همین الان پایان یابد». چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا طی «مذاکرات بسیار ساده» با روسای جمهوری روسیه و اوکراین وعده داد که آماده حل بحران اوکراین در 24 ساعت است. اینکه رئیس جمهور امریکا دقیقا قصد مذاکره با ولادیمیر پوتین را دارد و دولت او چه امتیازاتی خواهد داد، ترامپ ترجیح داد سکوت کند، زیرا می گویند اگر از قبل به او بگویید، هیچ کاری درست نمی شود.

اکنون، رئیس جمهوری سابق امریکا تاکید می کند، اگر بحران خاموش نشود، اوکراین در یک سال و نیم آینده با خطر نابودی مواجه است. ترامپ هشدار داد: از این گذشته، سیاست‌ های بایدن می ‌تواند به یک فاجعه جهانی منجر شود که در مقایسه با آن، جنگ جهانی اول و دوم فقط گل هستند.

ولودیمیر زلنسکی در دوران تصدی ترامپ در کاخ سفید به عنوان رئیس جمهوری اوکراین انتخاب شد. اما در سال های اخیر، رئیس فعلی دولت کی یف با حزب دموکرات در ارتباط بوده است. در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا، الکساندر دوبینسکی بیانیه ای در مورد روابطی میان مقامات اوکراین و حزب دموکرات ارائه داد.

اگر چهل و پنجمین رئیس ‌جمهور ایالات متحده امریکا زلنسکی را قربانی کند، کاملا قابل قبول است. در ازای برچیده شدن دولت فعلی کی یف، ترامپ امیدوار است "تضمین هایی از روسیه" دریافت کند - شاید امتیازات ارضی از جمله این تضمین‌ها باشد. با توجه به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر تمایل وی به پذیرش اینکه "مناطق روسی زبان خاصی" تحت کنترل روسیه است که باید پذیرفت، این مورد تعجب آور نیست.

افزون بر آن، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده اعتراف کرد که رویارویی روسیه و اوکراین را در راستای منافع استراتژیک ملی امریکا نمی ‌داند، به خصوص که «هر دو طرف خسته و آماده معامله هستند». به گفته ترامپ، درگیری در اوکراین یک مشکل برای اروپا است.

رگنیوم (روسیه)/تحریریه دیپلماسی ایرانی

 

کلید واژه ها: جنگ اوکراین دونالد ترامپ ولادیمیر زلنسکی روسیه منافع استراتژیک ملی امریکا


( ۱۰ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۱
۔ احتمال اینکه پرزیدنت ترامپ رئیس جمهور شود بسیار کم است۔بدلائل مختلف۔به تصور چه کسانی زلنسکی رئیس جمهور منتخب با کیفیت وسیاستمداری برای اوکراین بوده ونباید برکنار شود۔زلنسکی در حق مردم اوکراین خدمت کرده یا خیانت؟ پاسخ این سئوال از وضعیت حال وروز مردم اوکراین ساده وروشن است۔کشوری که میتوانست در منطقه بسیار قدرتمند وتوانا باشد۔
ناشناس ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۲
جناب قدیمی . این حرف را کف خیابان نزنی . غرب زده ها تکه پاره ات می کنند . از نظر یک غرب زده زلنسکی خوبه چون به جیب کاخ سفید نشینها خدمت کرده حالا به ملتش چه کرده ، مهم نیست .