دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه امیرعبداللهیان: مناسبات با روسیه در مسیر درست قرار دارد

۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۴:۴۲ کد : ۲۰۱۸۵۳۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه سفرش به مسکو با لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیسیون روابط خارجی دوما و رئیس حزب لیبرال دموکرات دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس کمیسیون سیاست خارجی دومای روسیه در این نشست با بیان اینکه توجه بسیار زیادی به پروژه های مهم از جمله کریدور شمال - جنوب داریم، گفت: از ایران به خاطر همکاری شفاف و بی سابقه اش با ما، تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در خصوص خط رشت - آستارا در حال حاضر می‌توان با کامیون بار حمل کرد،‌ در ادامه اعلام کرد که وزیر حمل و نقل ایران در حال حاضر در مسکو است و در زمینه پروژه شمال - جنوب در حال مذاکره است.

اسلوتسکی همچنین گفت: دستیار رئیس جمهور روسیه ۷ آوریل برای پیگیری این پروژه به تهران سفر می‌کند.

امیرعبداللهیان نیز در این نشست گفت: مناسبات ایران و روسیه در مسیر درست خود قرار دارد و تماس های دو کشور در سطوح مختلف سرعت گرفته و از این که روسای جمهور دو کشور به طور مستمر و از نزدیک در تماسند خرسندیم.

وی سفر پوتین به تهران و ملاقات وی با رهبری را  یک تحول مهم در مناسبات دانست و گفت: نتیجه دیدار پوتین و رئیسی پیشرفت و تنوع بخشی به همکاری هاست.

وی تاکید کرد: دیپلماسی پارلمانی سهم مهمی در این رویداد ایفا می‌کند. در کمیسیون عالی گسترش پارلمانی علاوه بر روسای کمیسیون دو پارلمان مقامات دولتی دو کشور هم در حضور دارند و تماس هاو دیدارهای مقامات دو کشور در سطوح مختلف شتاب گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: با بیان اینکه علاوه بر فرمت دیدارهای سطح بالا، فرمت موفق پارلمانی را نیز در پیش رو داریم، گفت: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها را برای همکاری‌های تجاری، بین‌المللی، گردشگری، تجاری و دفاعی فراهم شود.

در این دیدار تعدادی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی دوما، همچنین معاون رئیس دوما و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و دومای روسیه و تعدادی از معاونان و مدیران کل وزارت خارجه کشورمان و همچنین سفیر ایران در مسکو حضور داشتند.

حسین امیرعبداللهیان که سه شنبه شب وارد مسکو شد، صبح چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک با وی شرکت کرد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :