خطیب مسجدالاقصی: مردم قدس بر عهد و پیمان خود هستند/ حضور فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۱:۱۴ کد : ۲۰۱۷۸۳۹ سرخط اخبار

خطیب مسجدالاقصی به مناسبت عید مبعث خواهان حضور هر چه بیشتر در این مسجد شد و گفت، مردم قدس در این شهر ریشه دارند و بر عهد و پیمان خود هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی ضمن بیان اظهارات مذکور بر لزوم حمایت از زندانیان و اسرا در پرتو تشدید حملات اشغالگران تاکید کرد.

مردم قدس برای بزرگداشت عید مبعث در صحن‌های مسجدالاقصی و حضو هر چه بیشتر مسلمانان در این مسجد به منظور ناکام ساختن نقشه های شهرک نشینان و جاه طلبی‌های یهودی سازی آنها فراخوان دادند.

در پی این فراخوان‌ها هزاران فلسطینی از استان های کرانه باختری از جمله قدس و اراضی ۴۸ از ساعات اولیه صبح امروز برای اقامه نماز و بزرگداشت عید مبعث وارد مسجدالاقصی شده‌اند.

سیل عظیمی از نمازگزاران با وجود محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی اعمال کرده؛ ایست‌های بازرسی نظامی نصب کرده، کارت ملی شهروندان را با دقت تفتیش می‌کند و با ورود بسیاری از آنها به مسجد ممانعت می‌کند، به مسجدالاقصی هجوم آورده‌اند.

رژیم صهیونیستی هر ساله با افزایش تعداد نیروهای خود اطراف مسجدالاقصی، شهرک قدیم و منطقه باب العامود تلاش می‌کند جشن‌های مذهبی مردم قدس در این مسجد را مختل کند. این رژیم محدودیت‌های خود را برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی افزایش می‌دهد و از تجمع در باب العامود جلوگیری می‌کند منطقه‌ای که مردم قدس جشن‌های مذهبی خود را در آنجا برگزار می‌کنند.

انتهای پیام


نظر شما :