بازدید ناوگروه نیروی دریایی پاکستان از بندرعباس

۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۴ کد : ۲۰۱۷۱۵۳ سرخط اخبار

در راستای سنت دریایی پاکستان و به منظور تقویت بیشتر روابط دو جانبه و دوستانه، ناو نیروی دریایی پاکستان با رهبری افسر فرمانده دریایی و زیردریایی های نیروی دریایی پاکستان محمد ناصر اقبال ، از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۸ دی لغایت یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ ) در بندرعباس پهلو می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سفارت پاکستان در ایران، بازدید ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به ایران با هدف تقویت همکاری های نیروی دریایی دو کشور انجام می‌شود. کشتی ها و زیردریایی فوق حامل پیام دوستی و همبستگی، صلح و شکوفایی برای مردم جمهوری اسلامی ایران و منطقه هستند. 

برنامه بازدید کشتی ها و زیردریایی نیروی دریایی پاکستان از بندر جمهوری اسلامی ایران برنامه ای منظم است. 
در جریان این سفر ، هیئت نیروی دریایی پاکستان دیدارهایی را با رهبران نیروی دریایی، نظامی و غیرنظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط دوجانبه در بندرعباس برگزار خواهند کرد.  برنامه ضیافت دیپلماتیک مشترک توسط سفیر پاکستان در تهران، رحیم حیات قریشی و افسر فرمانده دریایی پاکستان محمد ناصر اقبال ، بر روی عرشه کشتی نیروی دریایی پاکستان با حضور سفرا ، وابستگان نظامی ، دیپلمات ها ، مقامات لشکری و کشوری ایران ، مقامات غیرنظامی، افراد رسانه ای و اعضای جامعه ایرانی / پاکستانی برگزار می شود. 

برنامه بازدید از بندر توسط ناوچه های پاکستان گواهی بر رشد روابط امنیتی و دفاعی بین پاکستان و ایران می‌باشد. سفر کشتی ها و زیردریایی نیروی دریایی پاکستان به بندرعباس، نیروی های دریایی دو کشور را قادر می سازد تا از تجربیات متقابل بهره مند گردیده و همکاری های آتی را تقویت کنند.


( ۱ )

نظر شما :