تصمیمی برای نجات جهان گرفته خواهد شد؟

نشست داووس در سایه جنگ اروپا و سیل و گرسنگی

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۷۰۹۱ اخبار اصلی اروپا آسیا و آفریقا
قبل از برگزاری، گزارش «هولناک» این مجمع منتشر شد که نشان می داد جنگ اوکراین و کرونا بحران معیشتی ناشی از تورم را شکل می‌دهند و این بحران نخستین خطر جهانی در دو سال آینده است و امکان دارد تنش‌های شدید در چندین منطقه از جهان را باعث شود.
نشست داووس در سایه جنگ اروپا و سیل و گرسنگی

نویسنده: علی قباجه

دیپلماسی ایرانی: بیش از 170 رئیس جمهور و وزیر سابق و فعلی، 19 رئیس بانک مرکزی، رهبران سازمان ملل متحد و سازمان های وابسته به آن، صندوق بین المللی پول، سازمان تجارت جهانی، روسای آژانس‌های بین المللی و صدها مدیر عامل اجرایی این هفته در مهمترین کنفرانس جهان یعنی نشست داووس برای بحث در مورد چالش‌های مهم و متفاوت، از جمله چگونگی اجتناب از خطرات رکود جهانی در سال 2023 حضور خواهند یافت.

این رهبران قرار است دیدگاهی درباره اصلاح اوضاع کنونی و چشم‌اندازی درباره آینده‌ای ارائه دهند که در صورت ادامه روندهای کنونی جهانی مصیبت‌بار خواهد بود. به همین خاطر نشست آنها در زمان بسیار حساسی برگزار می‌شود چرا که برخی کشورها از فروپاشی اقتصادی رنج می برند در حالی که کشورهای دیگر درگیر سیل، فقر و گرسنگی‌ای هستند که علل آن مختلف است و از جمله این علل تغییرات آب و هوایی  و جنگ در اروپا است؛ جنگی که میان روسیه و اوکراین درافتاده و به جنگ اقتصادی روسیه و اروپا انجامیده و به لحاظ نظامی آن نیز احتمال گسترش آن می رود. 

پیش از این اجلاس جهانی نیز گزارش «هولناک» این مجمع منتشر شد که نشان می داد جنگ اوکراین و کرونا بحران معیشتی ناشی از تورم را شکل می‌دهند و این بحران نخستین خطر جهانی در دو سال آینده است و امکان دارد تنش‌های شدید در چندین منطقه از جهان را باعث شود.

موانع بسیاری بر سر راه مجمع داووس قرار دارد، مجمعی که تصمیم‌گیرندگان در جهان را گرد هم می‌آورد تا درباره مشکلات و مسائل روز جهان بحث و تبادل نظر کنند. بنابراین استفاده از این فرصت برای خاموش کردن درگیری‌ها، ساختن یک اقتصاد مستحکم که بر بحران غلبه کند و تدوین برنامه‌هایی برای توسعه پس از سال‌های سخت ناشی از اپیدمی و جنگ‌ها ضروری است. در غیر این صورت وضعیت بد کنونی وخیم‌تر خواهد شد.

منبع: الخلیج / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: نشست داووس جنگ اوکراین گرسنگی سیل آشوب روسیه اتحادیه اروپا اروپا امریکا ایالات متحده امریکا


( ۵ )

نظر شما :

نا شناس ۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۸
چرا جنگ در یک نقطه از جهان بر داخل کشورهای دیگر جهان تاثیر می گذارد.
نا شناس ۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۶
جنگ سرد جدید در راه است.