شام آخر مکرون و یهودا

آقای رئیس جمهور آدرس اشتباه به شما داده اند

۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۱۶۴۵۲ اخبار داخلی انتخاب سردبیر
امیر بختیارفر در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: این که ارشدترین مقام یک کشور در شرایطی که روابط رسمی دیپلماتیک با کشوری دارد با مخالفان نام و نشان دار آن هم در زمانه بلوا دیدار کند نکته ای مهم، درخور توجه و شگفت انگیز است.
آقای رئیس جمهور آدرس اشتباه به شما داده اند

نویسنده: امیر بختیارفر، نویسنده و روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه دیدار مهم و تاریخ‌سازی!! با  معصومه علی نژاد قمی معروف به مسیح علینژاد و چند همراه او انجام داد! خبر این اتفاق اذهان را متوجه این پرسش کرد که زوال تدریجی و تاریخی الیزه تا کجا رسیده است که برای دیدار  با عناصر چنین مشکوک و ملکوکی آغوش گشوده و قهوه گرم سرو می کند؟ در این باره می توان به نکاتی در خور تامل اشاره کرد تا مگر در یادها بماند که این بادها نیز خواهند گذشت. ملت ایران در پیش طوفان ها سرخم نکرده تا بخواهد به غباری بلرزد و بلغزد.

- این که ارشدترین مقام یک کشور در شرایطی که روابط رسمی دیپلماتیک با کشوری دارد با مخالفان نام و نشان دار آن هم در زمانه بلوا دیدار کند نکته ای مهم، درخور توجه و شگفت انگیز است. این ها در شرایطی است که آقای نیکولا رش، سفیر جدید فرانسه، تنها زمان اندکی از حضورش در تهران می گذرد. این رفتار دوگانه یا چندگانه البته عادت دیرینه فرانسوی هاست و  بر رعایت شئون و میزان ها در روابط بین الملل در این کشور نمی توان حساب چندانی باز کرد. 
از یاد نبرده ایم فرانسوی ها در شرایطی که قراردادهای مهمی در حوزه انرژی و خودروسازی با ایران داشتند به طور هم زمان پناه و مامن سازمان منافقین، اذناب و گردهم آیی های این آدمکشان فرتوت بودند. 
فرانسه در تمام سال های جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ملت ایران متحد تام و تمام بغداد بود و از دادن هیچ اسلحه و آموزشی به ارتش بعثی دریغ نمی ورزید. در مقطعی حتی خلبان های فرانسوی هواپیماهای میراژ به طور مستقیم در چندین عملیات مشارکت داشتند و خلبانان بعثی را آموزش می دادند. در همان زمان نیز دغدغه و داعیه های حقوق بشری در شکل ریاکارانه اش از سوی فرانسوی ها مطرح می شد. 
چندان نباید جدی گرفت که الیزه تنها بازی مزه مزه کردن قهوه و سود بیشتر را می نگرد اما گاه اشتباه محاسباتی باعث می شود قهوه آقای ماکرون روی پیراهن سفیدنمایشان لکه بیندازد!

- فرانسوی ها احتمالا مارشال پتن را نیکو می شناسند. همان فرمانده نظامی که در بیداد جنگ عالمگیر دوم ارتش فرانسه را مقابل آلمانی ها تسلیم کرد و دولت دست نشانده ویشی را برقرار ساخت. با پایان جنگ و کنار رفتن غبارها اما پتن محاکمه و به جرم خیانت به اعدام محکوم شد. سن بالای نود سال اما باعث شد تا با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شود. پتن مظهر خیانت به وطن و نان و پالوده خوردن با اجنبی شد و تاهمیشه، مورد بخشش  ملت فرانسه قرار نگرفت. نکته این است خانم علینژاد به عنوان یک خائن به وطن و کسی که حامی و لابی‌گر تحریم و تهدید علیه ملت ایران و در جهت منافع بیگانه است حکم همان پتن برای فرانسوی ها را دارد و هیچ خائن و وطن فروشی در نظر ملت ممدوح و محبوب نخواهد شد. 

اگر مارشال پتن سوابق خوشایندی در جنگ جهانی اول داشت، این یهودا جز خیانت به مردم هیچ نکرده و از نظر افتاده و منفور است. توئیت های امثال مایک پمپِئو در شب شهادت سردار سلیمانی توسط همین خانم علینژاد نوشته شده است، حضور میلیونی مردم در مشایعت پیکر سردار سلیمانی بدرستی حقیقت صحنه در ایران را نشان می دهد. از اجاق چنین عناصری هیچ نانی برای الیزه طبخ نخواهد شد و مشاوران آقای مکرون احتمالا نانی مشابه همان منافقین در سفره ی آقای مکرون نهاده اند.

- پیش از این علینژاد با مایک پمپِئو و برخی دیگر از مقامات آمریکایی دیدار کرده و سخنان وارونه و درشتی نیز بیان داشته است. ظاهرا مقامات الیزه به تازگی به کشف این خانم نائل آمده اند!! و گمان می کنند دیدار مهم و بزرگی انجام گرفته است! پاریس باید آگاه باشد که راه درست و دقیق رابطه با ایران ورود از معبر احترام و موضع برابر است و نه هیچ چیز دیگر! نه علینژاد کشف بدیع و موثریست و نه چیزی بیشتر از مریم قجر عضدانلو (رجوی) برای فرانسه خواهت داشت. اگر رجوی و فرقه اش تعداد فسیل و سبیل آویزان در تیرانا و اردوگاه اورسورواز فرانسه دارند تا کامنتی بنویسند و پرچمی تکان بدهند این یهودای تازه یاب آقای مکرون تنها دنبال همان ده هزار دلارهایی است که بابت مصاحبه با مادر یکی از جانباختگان وقایع چند سال قبل طلب کرده است.

- احتمالا نام ژرار دوپاردیو را شنیده اید. هنرپیشه پرسابقه و معروف فرانسوی که در اعتراض به شرایط حاکم بر کشورش به تابعیت روسیه درآمده است. این جمله ی آقای دپاردیو را دقیق تر بخوانید "من فرانسه را ترک می‌کنم به این دلیل که از نظر شما افراد موفق، خلاق و با استعداد باید تنبیه شوند." بازیگر فیلم معروف بینوایان حقیقت فرانسه امروز را به درستی بیان کرده است. کاش ویکتور هوگویی در میان بود تا حکایت بینوایان امروز الیزه را تصویر کند که دست در دست یهودا نهاده اند تا مگر دم مسیحایی نجاتشان دهد! باش تا صبح دولتت بدمد آقای ماکرون.

کلید واژه ها: ایران فرانسه ایران و فرانسه روابط ایران و فرانسه امانوئل مکرون اپوزسیون مخالفان ایران رئیس جمهوری فرانسه اغتشاشات ایران اغتشاشات تهران


( ۱۶ )

نظر شما :

خسرو ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۸
فرانسه با کاریکاتور خروس فقط دنبال هیاهو و داد وبی داد است تا امتیاز بگیرد فقط باید بهوش باشیم جنس حمایت از مسیح علی نژاد مثل حمایت از ارامنه تروریست قره باغ است که قاتل هزاران مسلمان شیعه و مظلوم هستند