ادامه تظاهرات بحرینی‌ها یک روز مانده به سفر رئیس اسرائیل به منامه

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۸ کد : ۲۰۱۶۱۹۷ سرخط اخبار

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به سفر فردای (یکشنبه) رئیس رژیم صهیونیستی به منامه با وجود تدابیر امنیتی شدید ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، بحرینی‌ها با وجود تدابیر امنیتی شدید پلیس و ارتش این کشور، به تظاهرات خود در مخالفت با سفر فردای اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به منامه به دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه این کشور، ادامه داده و با در دست داشتن پرچم‌های بحرین و فلسطین، شعارهایی در محکومیت سفر هرتزوگ و عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیلی سر دادند.

همچنین شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین نیز با انتشار توییتی ضمن ابراز مخالفت خود با هتک حرمت سرزمین بحرین توسط رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد: عادی‌سازی خیانت است.

جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور نیز پیشتر از بحرینی‌ها برای حضور فعال در کارزاری همزمان با سفر هرتزوگ به منامه دعوت کرده و بر موضع ثابت ملت بحرین در حمایت از مساله فلسطین تاکید کرده بود.

رسانه‌های اسرائیلی اواسط نوامبر اعلام کردند که رئیس این رژیم چهارم دسامبر برای اولین بار به بحرین و امارات سفر خواهد کرد.

طبق گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، هرتزوگ در راستای تقویت و توسعه همکاری‌ها با پادشاه بحرین و مقامات ارشد این کشور و برخی از اعضای اقلیت یهود دیدار خواهد کرد.

طبق گزارش این شبکه، رئیس رژیم صهیونیستی در روز دوم سفر خود به امارات خواهد رفت تا در کنفرانسی در ابوظبی حضور یابد، همچنین او در ابوظبی برای چهارمین بار با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی دیدار خواهد کرد.

بیش از دو سال قبل کشورهای امارات و بحرین با امضای توافقنامه‌هایی موسوم به "ابراهام" روابط خود با رژیم صهیونیستی را به حالت عادی درآوردند.


نظر شما :