وقایعی ترسناک از جامعه امریکا که مورد توجه نیستند

از رویا تا کابوس: چهره پنهان آمریکا

۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۵۳۰۴ اخبار اصلی آمریکا
طبق داده های مراکز آمریکایی که در تاریخ ۴ اوت ۲۰۱۹ هم در اخبار یورونیوز آمده بود رقم مقتولین ناشی از حملات مسلحانه در آمریکا طی ۵۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۹، از کل رقم مقتولین در جنگ‌های آمریکا (در طول تاریخ آمریکا) پیشی گرفته است. در حالی که بیشتر از یک و نیم میلیون آمریکایی بر اثر حملات مسلحانه طی مدت زمان یاد شده جانشان را از دست داده‌اند؛ کل افرادی که در تمامی جنگ های آمریکا کشته شده اند تقریباً یک میلیون و دویست هزار نفر است.
از رویا تا کابوس: چهره پنهان آمریکا

نویسنده: آلپر تان 

دیپلماسی ایرانی: در این مقاله برخی آمار و اطلاعات راجع به آمریکا برای کسانی ارائه می شود که از کشور و دولت آباء و اجدادی خود شرمسار هستند و دنیای رویایی خود را در تمدن رنگارنگ و پر از صلح، شادی و آرامش در غرب جست وجو می کنند و نسبت به تاریخ خود بیگانه شده اند.

طبق داده های مراکز آمریکایی که در تاریخ ۴ اوت ۲۰۱۹ هم در اخبار یورونیوز آمده بود رقم مقتولین ناشی از حملات مسلحانه در آمریکا طی ۵۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۹، از کل رقم مقتولین در جنگ‌های آمریکا (در طول تاریخ آمریکا) پیشی گرفته است. در حالی که بیشتر از یک و نیم میلیون آمریکایی بر اثر حملات مسلحانه طی مدت زمان یاد شده جانشان را از دست داده‌اند؛ کل افرادی که در تمامی جنگ های آمریکا کشته شده اند تقریباً یک میلیون و دویست هزار نفر است.

تنها در سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۴۵ هزار نفر بر اثر شلیک گلوله تفنگ کشته شده اند که البته بخشی از این افراد با استفاده از تفنگ اقدام به خودکشی کرده اند. طبق داده های مراکز آمریکایی در سال ۲۰۲۰ مرگ بر اثر شلیک گلوله در مقایسه با ۵ سال قبل از آن به میزان ۲۵% و در مقایسه با سال ۲۰۱۰، ۴۳% افزایش داشته است.

در آمریکا ۴۳۴ میلیون قبضه تفنگ در اختیار شهروندان غیرنظامی است. بر اساس داده های یک مرکز پژوهشی در سوئیس تا سال ۲۰۱۸ حدس زده می شد، تعداد ۳۹۰ میلیون قبضه تفنگ کوچک در میان مردم آمریکا در گردش باشد در حالی که پژوهش ها طی سال های اخیر نشان می دهد که رقم مزبور از ۴۳۴ میلیون قبضه بیشتر شده که ۱۹/۵ میلیون قبضه از آنها نیمه اتوماتیک است.

در سال ۲۰۱۱، 88 درصد از مردم آمریکا تفنگ داشته‌اند و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۱۲۰ درصد رسیده است یعنی رقمی به مراتب بیشتر از هر کشور دیگری در دنیا.
 ۴۳درصد از میزان مرگ و میرها در سال ۲۰۲۰ ناشی از قتل بوده است. یعنی در آمریکا قتل طی ۱۰ سال گذشته 75 درصد افزایش داشته است؛ به عبارت دیگر در آمریکا روزانه ۵۳ نفر بر اثر حملات مسلحانه کشته می‌شوند.

پلیس در سال ۲۰۲۱، یک هزار و پنچاه وپنج نفر را به قتل رسانده، اما میزان مرگ و میر ناشی از خشونت پلیس در میان سیاه پوستان ۳ برابر سفید پوستان است. در حالی که سیاه پوستان ۱۲درصد و سفید پوستان 60درصد جمعیت آمریکا را شامل می شوند.

پدیده زن کُشی و خشونت خانگی در آمریکا تصویر تاریکی را نشان می دهد. آمریکا با میانگین ۳ مورد قتل زنان در روز، دارای رتبه سوم خشونت علیه زنان در دنیاست. در آمریکا در هر دقیقه ۲۴ زن یعنی سالانه ۱۲ میلیون زن در معرض خشونت فیزیکی قرار می گیرند. از هر ۴ زن یک نفر در معرض کتک کاری و خشونت فیزیکی علیه زنان قرار دارد.
20درصد از زنان در آمریکا قربانی تجاوز جنسی می شوند‌‌‌. میانگین تجاوز جنسی به زنان در آمریکا رقم ۴۳۴ هزار مورد در سال گزارش شده است.

در یک پژوهش انجام شده توسط خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۸ روشن شد که آمریکا در کنار سوریه و بعد از هند و افغانستان حائز رتبه سوم در فهرست پرمخاطره ترین کشور‌ها در شاخص آزار و اذیت جنسی علیه زنان شده است. در آمریکا در هر دقیقه ۱/۳ ، روزانه ۱۹۰۰ و سالانه ۶۸۳ هزار مورد تجاوز جنسی به زنان ثبت شده و از هر هشت زن یک نفر در معرض تجاوز جنسی قرار گرفته است.

پدیده ازدواج کودکان در آمریکا وحشتناک است. در آمریکا طی ۱۵ سال گذشته دویست هزار مورد ازدواج کودکان صورت گرفته در حالی که برخی معتقدند واقعیت پدیده ازدواج کودکان در آمریکا به مراتب بیشتر از آمار و ارقام اعلام شده است مخصوصاً که آمارهای ۱۰ ایالت در آمریکا در این خصوص تاکنون افشا نشده است.

آمار ترک دین مسیحیت در میان مردم آمریکا طی سال های اخیر روندی فزاینده داشته است. بین سال های ۲۰۱۹-۲۰۰۹ نسبت پروتستان ها از رقم ۵۱درصد مردم آمریکا در سال ۲۰۰۹ به ۴۳درصد در سال ۲۰۱۹ تنزل یافته در حالی که طی همین مدت نسبت کاتولیک ها نیز از ۲۵درصد به ۲۰درصد اُفت کرده است. طبق بررسی‌های موسسه «پیو» در ۱۰ سال گذشته تعداد افرادی که در آمریکا خود را مسیحی می دانسته‌اند ۱۲درصد کاهش یافته است. تعداد افراد بی دین از ۲درصد در سال ۲۰۰۹ به ۴درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

آمریکا سعی می کند رسانه های جهان را تحت کنترل خود داشته باشد تا با توسل به تبلیغات، ابرقدرتی خود را به نمایش بگذارد، اما از نظر اجتماعی در حال فروپاشی و حرکت با سرعت به طرف سرنوشتی خوفناک است.

منبع: موسسه اندیشه راهبردی ترکیه / ترجمه: سید قاسم ذاکری – یک حرف از هزاران

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا امریکا جامعه امریکا قتل در امریکا تجاوز در امریکا جرم و جنایت جرم و جنایت در امریکا زنان امریکا حقوق بشر در امریکا فروش اسلحه در امریکا


( ۱۰ )

نظر شما :

ناشناس ۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۳
جالبه رسانه های ما در داخل این آمارها را ارائه نمی دهند . عجیب نیست و البته مشکوک ؟
غریبه نیست ۲۸ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۴
اینگونه که امار رسمی نشان میدهد ودر اینترنت موجود وبراحتی در دسترس است از سال ۱۹۹۹ تا کنون ۹۳۲۰۰۰ ودرسال ۲۰۲۰ به تنهائی ۹۲۰۰۰ نفر در اثر مصرف اضافی Over dose از مواد مخدر در گذشته اند۔این ارقام در مورد مصرف اضافی است در مورد تاثیر مصرف تدریجی در فوت وهزینه های بیمه ای وغیر بیمه ای درمان که بسیار بالا است۔ورزشکاران وهنرمندان بسیار معروف انها بسیار زیاد در این مورد دیده میشوند۔امریکا کور واقعی هر انچه در جامعه خودش است وبینای موکل بدون تایید در سراسر جهان۔تولید کنندگان سیگار چندین بار احتمالا در مورد خطرات سیگار مورد پرداخت خسارت دادگاهی شده اند واحتمالا انها هم سیگار را گران کرده اند ودیگران را بخآطر نمی اورم۔ کهن فرهنگ خویش پیراستن به از فرهنگ اروپائی وامریکائی خواستن۔