سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان در گفت و گو با دیپلماسی ایرانی

با لغو روادید میان ایران و قزاقستان شاهد افزایش گردشگران قزاق خواهیم بود

۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰ کد : ۲۰۱۳۱۰۸ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
دکتر هادی ملکوتی فر در گفت وگو با دیپلماسی ایرانی درباره لغو روادید میان ایران و قزاقستان گفت: با اجرای فرمان لغو روادید بین ایران و قزاقستان به زودی شاهد افزایش سفر گردشگرهای قزاق به استان های شمالی و دیگر استان های کشورمان خواهیم بود.
با لغو روادید میان ایران و قزاقستان شاهد افزایش گردشگران قزاق خواهیم بود

دیپلماسی ایرانی: کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی قزاقستان اعلام کرد که طبق توافق انجام شده، شهروندان جمهور ی اسلامی ایران، هند و چین می توانند، بدون نیاز با اخذ روادید، به قزاقستان سفر کنند و حداکثر تا ۱۴ روز اقامت داشته باشند. رسانه های قزاقستان نوشتند کمیته خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان اعلام کرد این کشور طبق توافق های قبلی، به طور زمینه یکجانبه سفر بدون روادید (سفر ۱۴ روزه) را برای شهروندان ایران، هند و چین فراهم کرده است. طبق مقررات جدید  بدون روادید خدمات مهاجرت وزارت امور داخلی جمهوری قزاقستان، شهروندان ایران، هند و چین می توانند از لحظه عبور از مرز تا ۱۴ روز تقویمی بدون ویزا وارد قزاقستان شده و در این کشور اقامت کنند. 

در عین حال، اداره کل دوره اقامت در قزاقستان بدون روادید نباید از ۴۲ روز تقویمی در هر دوره شش ماهه (۱۸۰ روز) بیشتر شود. این اداره توضیح داد:این مدت سفر بدون روادید برای مقاصد تجاری، شخصی و گردشگری مجاز است و شهروندان کشورهای یادشده برای انجام هرگونه فعالیت های دیگر، باید از قبل مجوز کار و ویزای مناسب در قزاقستان دریافت کند. 

در همین رابطه دکتر هادی ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان در گفت و گو با دیپلماسی ایرانی اظهار کرد: این تصمیم در سفر رئیس جمهوری محترم قزاقستان به کشورمان در ماه گذشته اعلام شد و الآن به اجرا در آمده است. 

ملکوتی فر تصریح کرد: لغو روادید دو کشور فرصت بسیار خوبی است برای تبادل هیئت های بازرگانی و کسانی که مایلند در قزاقستان اطلاعات بازرگانی و اقتصادی خود را به صورت میدانی کسب کنند؛ همچنین فرصت خوبی است برای تبادل سفرهای گردشگری. 

وی افزود: ما در سرکنسولگری کشورمان در آکتائو از مدت ها پیش منتظر اجرایی شدن این فرمان بودیم و انشاالله در تدارک افزایش پروازها به استان های شمالی کشورمان هستیم و برنامه خوبی را برای فرستادن گردشگر از استان های جنوبی و جنوب غربی قزاقستان به این استان ها بررسی و با آژانس های مسافرتی به مذاکره گذاشتیم و به امید خدا به زودی شاهد افزایش سفرهای گردشگرهای قزاق به این استان ها و دیگر استان ها خواهیم بود. 

سرکنسول کشورمان در آکتائو اضافه کرد: از همین فرصت برنامه ریزی بزرگ و گسترده ای را با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و قزاقستان به پیش می بریم که به موجب آن برای برگزاری نمایشگاه بزرگ تولیدات صنعتی و مواد غذایی کشورمان که انشاالله در ماه اکتبر در آکتائو برگزار کنیم و در مجموع این کار به گسترش روابط دو کشور کمک زیادی خواهد کرد.

کلید واژه ها: ایران و قزاقستان قزاقستان ایران لغو روادید لغو روادید میان ایران و قزاقستان قاسم توکایف


( ۴ )

نظر شما :

علی ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰
تذکر لسانی هنگام استفاده گردشگران از خدمات بانکی لازم است ؟
شایان ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۸
دلمون برای ذولقدر و بقیه ایرانشهری ها تنگ شده آخه مدتی است از ترکیه بد نمی نویسند ترکیه در حال پیشرفت اقتصادی است بابا کجا هستید شماها بیایید این ترکیه رابزنید زمین اه حوصلمون سررفت
احمد ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۰
مقالات اسلام پرقدر برای ارتقا از استادیار ی به دانشیاری کافی بود. دیگه نیازی به نوشتن مقاله نداره و جند وقت دیگه به تورکیه مهاجرت خواهد کرد.