وزیر خارجه انگلیس خواستار ارسال تسلیحات به تایوان شد

۰۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۸ کد : ۲۰۱۲۹۰۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه انگلیس پیشنهاد داده که این کشور باید کمک‌های نظامی به تایوان بفرستد؛ این وزیر خارجه در حالیکه دیروز شواهد و مدارکی را به کمیته مجلس عوام ارائه داد، این "اظهارات شوکه‌کننده" را ایراد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ انگلیس در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیک و دفاعی با تایوان ندارد؛ جزیره‌ای که به گفته این روزنامه در معرض خطر "حمله چین" است.

انگلیس همیشه به دنبال "قطعنامه‌ای مسالمت‌آمیز" میان این دو کشور بوده است. اگر خواسته لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس عملی شود،‌ این برنامه احتمالا چین را خشمگین خواهد کرد و همچنین انگلیس را با کمبود تجهیزات نظامی مواجه می‌کند.

لیز تراس در این راستا اظهار کرد: «همیشه یک گرایش و تمایلی وجود دارد. ما این مسئله را از پیش از جنگ اوکراین درنظر گرفته‌ایم و امیدوارم که اتفاقات بدی رخ ندهد و آنقدر صبر نکنیم که دیر شود.»

وی افزود: «ما باید زودتر اقدام می‌کردیم. ما باید تسلیحات دفاعی را زودتر به اوکراین ارسال می‌کردیم. ما باید از چنین مسئله‌ای درخصوص تایوان درس بگیریم. هر سلاحی که ما فرستاده‌ایم، به ماه‌ها آموزش احتیاج داشته است؛ پس بنابراین هر چه زودتر انجام دهیم، بهتر است.»

این در حالیست که چین در مقایسه با ایالات متحده و انگلیس کشتی‌های جنگی بیشتر و طبق گزارش‌ها این کشور بیش از ۲۰۰۰ جنگنده هوایی دارد.

گزارش پارلمان که اوایل سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نشان می‌دهد که نیروی دریایی انگلیس نمی‌تواند خواسته‌های فعلی دولت را محقق کند.

ژنرال پاتریک سندرز، رئیس ارتش انگلیس گفت که این کشور نمی‌تواند "چالش جدی و فزاینده چین" را نادیده بگیرد اما این در حالیست که وی از ارسال تسلیحات به تایوان حمایت نکرد.

در حال حاضر، تمرکز این ژنرال بر روی روسیه و "تهدید قریب‌الوقوع" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به سرزمین‌های اصلی اروپا به ویژه کشورهای حوزه بالیتک است.

وی افزود که روسیه می‌تواند "خطرناک‌تر از قبل" باشد و همچنین این ژنرال قصد دارد هزاران نیروی بیشتر را با آمادگی بالا به مرزها بفرستد تا از اروپای شرقی دفاع کنند.

ژنرال پاتریک سندرز تاکید کرد: «خوب است به یاد بیاوریم که در تاریخ، روسیه اغلب جنگ‌ها را به طرز بدی شروع کرده است. اگرچه برای مدتی دست کم توان روسیه کاهش پیدا خواهد کرد اما تهدیدات از جانب این کشور شدیدتر خواهد شد. در اکثر سناریوها، روسیه تهدید بزرگتری برای امنیت اروپا خواهد بود. و اگر شما می‌خواهید این درگیری را منحرف کنید، بهتر است آماده جنگ شوید.»


( ۱ )

نظر شما :