باقری وارد دوحه شد

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۰۱۲۸۶۸ سرخط اخبار

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در راس هیاتی صبح روز سه شنبه با استقبال سفیر کشورمان وارد دوحه شد.

به گزارش ایسنا، پس از سفر رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و دیدار با مقامات کشورمان اعلام شد که بر اساس تصمیم ایران و آمریکا، مذاکرات برجامی با هدف رفع اختلافات میان این دو کشور در  روزهای آتی (سه شنبه و چهار شنبه) از سر گرفته می شود.

این دور از مذاکرات برخلاف دوره های قبل که در وین برگزار شده است، با موافقت ایران و امریکا و نماینده اتحادیه اروپا در دوحه قطر برگزار می شود.

شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا مذاکرات در دوحه در چند دور برگزار خواهد شد.

در این دور از گفتگوها که پس از سه ماه وقفه انجام می شود، نمایندگان ایران و امریکا با تسهیل گری نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات برجامی حضور دارند و نمایندگان کشورهای روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان حضور ندارند.

نشست دوحه با هدف بررسی و گفتگو بر سر اختلافات میان ایران و امریکا بر سر بازگشت به برجام برگزار می شود و به سیاق گذشته مذاکرات با واسطه گری و هماهنگی هماهنگ کننده مذاکرات انجام می شود.

به جز برجام و موضوعات مطرح از گذشته تا کنون موضوع دیگری در دستور کار هیات‌های سیاسی نیست.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود علی باقری و هیات مذاکره کننده کشورمان به دوحه ضمن خوش آمدگویی به وی در توییتی نوشت: بدون هرگونه پیش داوری و ابراز بدبینی و یا خوش بینی غیر واقعی، برای آنها در انجام ماموریت مهم خود در تامین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.


( ۱ )

نظر شما :