برگزاری مراسم بزرگداشت احمد مهدوی دامغانی با حضور ظریف و کمال خرازی

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۷ کد : ۲۰۱۲۷۰۴ سرخط اخبار

مراسم بزرگداشت احمد مهدوی دامغانی اسلام‌شناس و ایران‌شناس برجسته جهان و استاد دانشگاه هاروارد آمریکا شب گذشته به صورت مجازی با حضور محمدجواد ظریف و کمال خرازی وزیران امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سیدکمال خرازی با بیان اینکه استاد احمد مهدوی دامغانی از نسلی هستند که علم و دانش‌شان را در خدمت مردم به کار بردند، افزود: اشراف ایشان بر ادبیات و تاریخ تمدن اسلام بسیار قابل تحسین و ستودنی است. 
وی با بیان اینکه باید از چنین بزرگوارانی درس بگیریم و پیرو منش و رفتار آن‌ها باشیم، تصریح کرد: ایشان حلقه وصل بین نمایندگی ایران در نیویورک و ایرانیان مقیم آمریکا بودند و با توجه به جایگاه علمی‌شان ایرانیان مقیم آمریکا به ایشان ارادت و علاقه ویژه‌ای داشتند. ایشان شخصیت کم‌نظیر و نمونه‌ای بودند که باید به جوانان و جامعه هر چه بیشتر معرفی شوند. 

به گزارش ایسنا، در این نشست مجازی محمدجواد ظریف وزیر خارجه پیشین کشورمان نیز با بیان اینکه خدا را شاکرم که افتخار شاگردی و مصاحبت استاد احمد مهدوی دامغانی را داشتم، تصریح کرد: ایشان دل‌باخته ایران و اهل بیت بودند. 

ظریف همچنین در این نشست به بیان خاطراتی از احمد مهدوی دامغانی و ارتباط ایشان با ایرانیان مقیم آمریکا در زمان حضور ظریف به عنوان رئیس نمایندگی ایران در نیویورک پرداخت.


نظر شما :