خیز ائتلاف المالکی برای رای‌گیری درباره جانشینان مستعفی بلوک صدر

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰ کد : ۲۰۱۲۶۸۴ سرخط اخبار

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی یکشنبه از اقدام پارلمان برای برگزاری نشست اضطراری و رای گیری در مورد جانشینان مستعفی جریان صدر خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، محمد الصهیود، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که برگزاری نشست اضطراری پارلمان عراق مستلزم جمع آوری ۵۰ امضا از اعضای پارلمان است و با اشاره به اینکه تعداد نمایندگان چارچوب هماهنگی بیش از تعداد مورد نیاز (۵۰ نماینده) است، این جلسه برگزار خواهد شد.

الصهیود تصریح کرد: در حال حاضر حرکتی برای جمع آوری امضا از نمایندگان چارچوب هماهنگی برای تشکیل جلسه اضطراری پارلمان برای رای‌گیری در مورد جایگزینی نمایندگان مستعفی و ادای سوگند به جای آنها وجود دارد.

این نماینده خاطرنشان کرد: درخواست برگزاری این جلسه برای تعیین زمان برگزاری به زودی به هیئت رئیسه پارلمان تقدیم می‌شود.

یکشنبه، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، طبق اساسنامه داخلی پارلمان، دستور پذیرش استعفای نمایندگان بلوک صدر از پارلمان را امضا کرد. الحلبوسی همچنین استعفای حکیم الزمیلی، معاون اول خود را نیز پذیرفت.

در ۱۳ ژوئن، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به نمایندگان بلوک صدر در پارلمان عراق دستور داد استعفای خود را به محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان، تسلیم کنند.

الحلبوسی این استعفاها را با حضور حسن الذاری، رئیس فراکسیون پارلمانی امضا کرد و سپس اظهار داشت: استعفای آنها را با اکراه پذیرفته است.


( ۱ )

نظر شما :