اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق: بغداد پاسخ ترکیه را بدهد

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵ کد : ۲۰۱۲۶۵۷ سرخط اخبار

یک عضو اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق دولت فدرال این کشور را مسئول پاسخ به تجاوزات ترکیه به خاک عراق دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از المعلومه، محمود خوشناو، از اعضای برجسته اتحادیه میهنی کردستان عراق در سخنانی درباره تجاوزات ترکیه به خاک این کشور اظهار کرد: دولت فدرال مسئولیت ادامه بمباران و حملات ترکیه به اراضی عراق را بر عهده دارد، به‌ویژه که ماده ۱۱۰ قانون اساسی صراحتا بیان می‌کند دولت مسئولیت امنیت و حفاظت از مرزهای کشور را بر عهده دارد.

وی گفت: حد و حدود اختیارات اقلیم کردستان طبق اصل ۱۱۴ قانون اساسی، در داخل خود اقلیم تعریف شده است و مقامات اقلیم بارها درباره اقدامات ترکیه و بمباران خاک عراق که ناقض اصول بین‌المللی و حسن هم‌جواری است، با دولت مرکزی صحبت کرده‌اند.

خوشناو در ادامه تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید در قبال اقدامات ترکیه موضع گرفته و به طور جدی در این زمینه اقدامی را انجام دهد، علاوه بر این پارلمان نیز باید گام‌های مثبت و جدی برای جلوگیری از حملات ترکیه به عراق بردارد.

حزب کارگران کردستان موسوم به "پ‌ک‌ک" که در مناطق کوهستانی شمال عراق مستقر است، از سال ۱۹۸۴ درگیر جنگ با دولت ترکیه بوده است.

آنکارا معتقد است که نیروهای پ.ک.ک در این منطقه فعالیت دارند. ترکیه آوریل از آغاز عملیاتی علیه پ.ک.ک در شمال عراق خبر داد.

ترکیه که ۲۵ سال است در شمال عراق پایگاه‌های نظامی ایجاد کرده است، پس از عملیات‌های «پنجه ببر» و «پنجه عقاب» در ۱۸ آوریل آغاز عملیات جدیدی علیه پ‌ک‌ک را اعلام کرد و آن را «پنجه قفل» نامید.


نظر شما :