سایه سنگین تورم

کشورهای اروپایی در برابر هزینه های سرسام آور زندگی چه می کنند؟

۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۲۲۸۳ اخبار اصلی اروپا
هلند باید با تورم حدود ۱۲ درصد، اسپانیا و اسلواکی با تورم حدود ۱۰ درصد، بریتانیابا تورم ۹ درصد مقابله کنند. فرانسه با تورم ۵.۱ درصد و ایتالیا با  تورم ۷.۵ درصد بیشتر در امان هستند.
کشورهای اروپایی در برابر هزینه های سرسام آور زندگی چه می کنند؟

دیپلماسی ایرانی: تورم که در طول بحران کووید-19 آغاز شد، از زمان شروع جنگ در اوکراین به سطوح بی سابقه ای رسیده است. چندین کشور با نظارت بر بخش انرژی و اتخاذ تدابیر حمایتی تلاش می کنند آن را مهار کنند.

شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده اتحادیه اروپا گزارش می دهد که در طول یک سال، هزینه زندگی در اروپا 7.8 درصد نسبت به مارس 2021 افزایش یافته است.

هلند باید با تورم حدود 12 درصد، اسپانیا و اسلواکی با تورم حدود 10 درصد، بریتانیابا تورم 9 درصد مقابله کنند. فرانسه با تورم 5.1 درصد و ایتالیا با  تورم 7.5 درصد بیشتر در امان هستند.

به هر حال، کشورهای اروپایی اهرم های مشابهی را برای کاهش اثر افزایش قیمت ها بر مصرف کنندگان بسیج نکرده اند.

دولت فرانسه از سپتامبر 2021، توزیع کوپن 100 یورویی را برای 5.8 میلیون خانواری که قبلاً کوپن انرژی دریافت کرده بودند، اعلام کرد. قیمت سوخت تا پایان سال 2022 محدود شده است. به گفته وزارت اقتصاد، اقداماتی که برای دولت 3.8 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. نوزدهم مارس 2022، نخست وزیراعلام کرد که رانندگان می توانند بین آوریل تا ژوئیه از تخفیف 15 سنت در هر لیتر در پمپ بنزین بهره مند شوند. در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، هدف مشخص همه این اقدامات این  بود که تورم بر قدرت خرید به شدت تأثیر نگذارد.

آلمان احتمالاً متکی ترین کشور اروپایی به گاز روسیه است. بنابراین ورود مسکو به جنگ علیه اوکراین کمکی به امور اقتصادی برلین نمی کند. این کشور اقدامات هدفمندی را برای کمک به خانواده های آسیب پذیر در پرداخت قبوض برق و پر کردن سبد خرید اعمال کرده است. 130 میلیون یورو یارانه برای خانوارهای کم درآمد اختصاص داده شده است. آلمان با کاهش مالیات در محل کار از آوریل تا ژوئن با هدف مقابله با افزایش قیمت سوخت موافقت کرده بود. از دیگر اقدامات انجام شده کوپن 100 یورویی برای افزایش نفقه و کاهش ماهیانه برای حمل و نقل عمومی تا سقف 9 یورواست.

انگلیس یک صندوق 500 میلیون لیری را برای کمک به آسیب پذیرترین افراد برای پرداخت قبوض انرژی و تامین هزینه های غذایی خود طراحی کرده است. وزارت خزانه داری انگلیس طی بیانیه ای وعده داد که این کمک ها که 22 میلیارد لیر برای کشور هزینه دارد، باید حداقل 1200 لیر برای هر خانوار ارائه دهد.

با وجود شوک اقتصادی که در سراسر این قاره احساس می شود، دولت های مالت و مجارستان در مقابله با پیامدهای جنگ در اوکراین ناکام هستند. نخست وزیر مجارستان سقف قیمت 1.30 یورو برای هر لیتر بنزین و گازوئیل  را در طول سه ماه اعلام کرد.

منبع: اکسپرس / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: اقتصاد اروپا بحران اقتصادی فرانسه انگلیس هلند اروپا تورم آلمان جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین


( ۱۱ )

نظر شما :

یک شهروند درجه ۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۹
تورمی که در کشورهای ذکر شده یک فاجعه است برای مردم ایران به یک آرزو تبدیل شده