آمریکا گزارش‌های توقیف دو کشتی یونانی توسط ایران را بررسی می‌کند

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۵:۱۵ کد : ۲۰۱۲۱۷۳ سرخط اخبار

واشنگتن اعلام کرد که به بررسی گزارش‌های منتشر شده درخصوص توقیف 2 نفتکش یونانی توسط ایران خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، نیروی دریایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده درخصوص توقیف 2 نفتکش یونانی توسط ایران را بررسی خواهد کرد.

شبکه ای بی سی نیوز همچنین به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا - که نمی‌خواسته هویتش فاش شود - نوشت به نظر می‌رسد که دو کشتی به محدوده آب‌های ایران نزدیک شده بودند اما داخل آن نبودند.

این شبکه همچنین به نقل از این مقام دفاعی نوشت که کشتی‌ها دستگاه‌های ردیابی خود را خاموش کرده بودند و هیچ‌گونه درخواستی برای دریافت کمکی از طرف آن‌ها فرستاده نشده بود.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز جمعه ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

وزارت خارجه یونان روز جمعه اعتراض خود را نسبت به توقیف ۲ فروند کشتی یونانی در آب‌های خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه به سفیر ایران در آتن ابراز کرد.

این وزارتخانه همچنین خواستار رهاسازی فوری کشتی‌ها و خدمه آن‌ها شده و عنوان کرده است که این گونه اقدامات «تبعات منفی» بر روابط دوجانبه و رابطه ایران و اتحادیه اروپا خواهد گذاشت.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :