رئیس کمیسیون اروپا خطاب به غرب: سریع‌تر به اوکراین سلاح بدهید

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۳ کد : ۲۰۱۱۳۱۴ سرخط اخبار

رئیس کمیسیون اروپا به کشورهای عضو تاکید کرد تا سریعتر برای اوکراین سلاح ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا همچنین اشاره کرد که دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا ممکن است بانک روسی قدرتمند "Sberbank" این کشور را هدف قرار دهد و شامل تحریم نفتی مسکو نیز شود.

وی به روزنامه بیلد آم زونتاگ چاپ آلمان گفت: این درخواست برای تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. آنهایی که می‌توانند باید سریعتر سلاح به اوکراین بفرستند چون این تنها راهی است که این کشور می‌تواند در مقابل روسیه از خود دفاع کند.

فون درلاین همچنین به رهبران اروپایی تاکید کرد تا تصمیم‌های خود را درباره طبقه‌بندی تسلیحاتی که می‌خواهند به اوکراین ارسال کنند، به تاخیر نیندازند و افزود: من بین تسلیحات سبک و سنگین فرقی نمی‌گذارم. اوکراین به هر چیزی که بتواند با آن از خود دفاع کند، نیاز دارد.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: شهروندان اروپایی باید از نظر روانی و ذهنی خود را آماده یک درگیری طولانی‌مدت در اوکراین کنند. البته ما باید هر آنچه از دستمان بر می‌آید برای پایان دادن به این درگیری انجام دهیم.

این دیپلمات آلمانی با اشاره به ششمین بسته تحریمی از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه ادامه داد: ما به بخش بانکداری روسیه به ویژه اسبربانک این کشور که ۳۷ درصد از بخش بانکداری روسیه را تشکیل می‌دهد، توجه داریم. ما البته به بخش انرژی روسیه نیز توجه خود را معطوف می‌کنیم. کاستن از دستاوردهای مالی ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه یک اولویت است. نفت به صورت جهانی تجارت و معامله می‌شود. آنچه نباید اتفاق بیفتد این است که پوتین بیشتر به بازارهای دیگر دسترسی داشته باشد. ما در حال حاضر در حال بررسی و انجام مکانیسم‌هایی مشخص هستیم تا سطح دیگری از تحریم‌ها را علیه نفت روسیه وضع کنیم.

فون درلاین افزود:‌ تحریم‌های اقتصادی تاثیر مخربی بر اقتصاد روسیه داشته است و پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۱ درصد کاهش یابد. ورشکستگی ملی روسیه فقط موضوع زمان است. پوتین با این جنگ کشور خود و آینده مردم این کشور را نیز ویران می‌کند.


( ۱ )

نظر شما :