رایزنی سفیر کشورمان با وزیر بهداشت ارمنستان

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۵:۰۲ کد : ۲۰۰۹۴۱۳ سرخط اخبار

سفیر کشورمان در ارمنستان با خانم آناهیت آوانسیان وزیر بهداشت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا،  ظهوری سفیر کشورمان در این دیدار  با اشاره به اهمیت ارتقای شناخت متقابل بین دو کشور به ویژه از توانمندی‌های موجود در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، این امر را در گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه بهداشت و درمان و رساندن آن به سطح جدید مؤثر دانست.

وزیر بهداشت ارمنستان نیز با قدردانی از سطح رو به رشد گفت‌وگو بین دو کشور، ابراز اطمینان کرد که توافقات دوجانبه به بین دو کشور وارد مرحله اجرائی فعال‌تری شود.

در این دیدار،  طرح‌های سرمایه‌گذاری، موضوعات مرتبط با همکاری در زمینه تولید دارو و همچنین سایر زمینه‌های همکاری در حوزه فناوری‌ها و روش‌های پیشرفته مرتبط با بخش درمان و نیز توسعه گردشگری سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خانم آوانسیان با اشاره به ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور در زمینه داروسازی، گفت: ما همواره در حال بررسی امکان جایگزینی داروهای ساخت ایران در بازار ارمنستان هستیم. وی همچنین درباره روند تولید واکسن اسپوتنیک لایت در ارمنستان توضیحاتی ارائه کرد.

طرفین همچنین درباره برنامه‌های با هدف فعال‌سازی روابط دوجانبه و منطقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان، موضوعات مرتبط با برنامه‌های آموزشی و تبادل تجربیات گفتگو کردند.
انتهای پیام


نظر شما :