به مناسبت هفته وحدت جشن برادری در عشق‌آباد برگزار شد

۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۳:۵۱ کد : ۲۰۰۷۰۸۷ سرخط اخبار

در ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) جشن برادری در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جشن که جمع کثیری از ترکمن ها و ایرانیان مقیم شرکت داشتند، غلامعباس ارباب خالص سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان ضمن عرض تبریک و با اشاره به افتخار مسلمانان به داشتن پیامبری مهربان، اسوه و اتمام کننده مکارم اخلاقی گفت: حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی ها، پیامبر عدالت گستر، پیامبر هدایتگر و پیامبری است که خاتم همه انبیاء الهی می باشد.
وی در ادامه ضمن اشاره به این که همه مسلمانان با شخصیت پاک پیامبر اسلام آشنا هستند، اظهار داشت: سخن گفتن درباره شخصیت والای پیامبر اسلام نیاز به قلم ها و کتاب ها دارد که بتوان به ابعاد شخصیتی الهی و فردی ایشان پرداخت.    
ارباب خالص با آرزوی این که جهانیان به برکت نام و گرامیداشت پیامبر اکرم(ص) شاهد گستردگی عدالت، مهربانی و صلح و امنیت در پهنای سرزمین الهی باشند، اظهار امیدواری کرد که مسلمانان با تأسی از قرآن کریم که کتاب رفتار و زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی مسلمانان است و با استناد به شخصیت والای آن حضرت بتوانند الگویی برای جامعه جهانی باشند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان ضمن بیان برخی ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم(ص) گفت: وظیفه هر یک از مسلمانان است که این ویژگی ها را به نسل های بعد منتقل کنند
ارباب خالص در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد مسلمانان بتوانند کتاب قرآن کریم را که هدیه بزرگ پیامبر گرامی اسلام است در لحظات مختلف زندگی بکار ببندند.
همچنین نویدرسولی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران میلاد پیامبرگرامی اسلام(ص) را موجب وحدت میان مسلمانان دانست و گفت: در بررسی منابع اسلامی، مشاهده می شود اتحاد و وحدت مسلمانان از جایگاه رفیع و با عظمتی برخوردار است و رفتار و گفتار رسول مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) گواه بر این ادعاست. وحدت امت اسلامی از اصول و ارزش های مورد تأکید پیامبر خدا(ص) بوده است، از دیدگاه آن حضرت(ص) عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در پرتو وحدت و همبستگی تجلی می یابد.
وی در ادامه افزود: امروز جشن برادری در رایزنی فرهنگی برگزار می شود زیرا جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به عنوان دو کشور همسایه مسلمان با تأسی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، روابط برادرانه ای دارند و این روابط را در عرصه های مختلف بویژه فرهنگی حفظ کرده اند و با توجه به تأکید مقامات دو کشور بر توسعه روابط با همسایگان، امید می رود که روابط دو کشور بیش از پیش ارتقاء یابد.    
رسولی با دعوت به پرهیز از تفرقه به عنوان آفت، افزود: نگاه هفته وحدت، نگاهی وحدت آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان است زیرا خداوند متعال همراه جماعت مسلمانی است که وحدت دارند.
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایان ابراز امیدواری کرد به بهانه هفته وحدت، همه‌ امت‌ اسلامی، هر یک به تناسب درک و معرفت خـود، صفات و ویـژگی‌های پیامبر اکرم(ص) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان‌های تشنه را سیراب‌ سازند.
در ادامه این جشن، گروه سرود رایزنی فرهنگی، سرود آرام دل‌ها را در وصف پیامبر اسلام، اجرا کردند. اجرای برنامه های هنری، خواندن شعر و مقاله و برگزاری برنامه های مفرح هنری و پذیرایی پایان بخش مراسم یادشده بود.
انتهای پیام


نظر شما :