حشد شعبی: حمله آمریکا در مرز عراق صورت گرفت

۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۵ کد : ۲۰۰۰۴۷۳ سرخط اخبار

حشد شعبی عراق اعلام کرد که تجاوز اخیر آمریکا در داخل خاک عراق صورت گرفته است نه در شرق سوریه.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای روایت آمریکا درباره حمله بامداد جمعه جنگنده‌های واشنگتن به شرق سوریه را تکذیب کرد.

در بیانیه حشد شعبی آمده است: چند روز قبل نیروهای ما با یک تجاوز از سوی نیروهای آمریکا مواجه شدند که منجر به شهادت یکی از مبارزان ما شد.

 حشد شعبی در ادامه با افشای دروغ های آمریکا درباره این حمله نوشت: به دلیل حساسیت این موضوع و پیامدهای آن برای حاکمیت، امنیت و ثبات عراق، حشد شعبی تا تکمیل روایت در این باره منتظر ماند و باید اعلام کنیم که نیروهای ما بر خلاف آنچه آمریکایی‌ها گفته‌اند در عمق خاک سوریه حضور نداشته‌اند.

این گروه در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: جنگجویان ما برای حفاظت از عراق در مقابل تروریسم در منطقه نوار مرزی حضور داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما رسماً اعلام می‌کنیم که نیروهای ما در خط دفاعی عراق بوده و این حمله خبر از تحولات خطرناک در آینده می‌دهد که باید مانع از تحقق آنها شد.

حشد شعبی در ادامه از طرف‌های ذی‌ربط خواست که به وظایفشان در قبال نیروهای حشد شعبی که در راه حفظ امنیت عراق فداکاری کرده، عمل کنند.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) جمعه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور حملاتی را علیه مقرهایی در شرق سوریه در واکنش به حملات اخیر علیه نظامیان آمریکایی در عراق انجام داد.


نظر شما :