ظریف: ارمنستان دوست و همسایه قدیمی ایران است

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۹ کد : ۱۹۹۹۴۳۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه، ارمنستان را دوست و همسایه قدیمی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: زمینه برای همکاری کشورهای منطقه مخصوصاً در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند در واقع صلح و ثبات درازمدت را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در بدو  ورود به ایروان اظهار کرد: ارمنستان یک همسایه و دوست قدیمی برای جمهوری اسلامی است. در هر دو توقف قبلی در باکو و مسکو در مورد همکارهای چندجانبه، به ویژه بعد از اجلاس سران ۱۱ ژانویه در مسکو میان پاشینیان، الهام علی‌اف و ولادیمیر پوتین صحبت‌هایی کردم.

 وی افزود: زمینه برای همکاری میان کشورهای منطقه مخصوصاً در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند صلح و ثبات درازمدت به دنبال داشته باشد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در ملاقات‌هایی که در ایروان با آقای پاشینیان و همتای خودم وزیر امور خارجه خواهم داشت قصد دارم که هم مورد روابط دوجانبه میان ایران و ارمنستان و هم در مورد همکاری‌های چندجانبه در منطقه صحبت کنم.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران طی روزهای اخیر در تور منطقه‌ای خود، به باکو و مسکو سفر کرده و پس از رایزنی‌های خود در ایروان، امروز ارمنستان را به سمت تفلیس ترک خواهد کرد.  

ظریف در ادامه برای دیدار با مقامات ترکیه و انجام رایزنی‌های دوجانبه به آنکارا سفر خواهد کرد.


( ۱ )

نظر شما :