کویت: نشست آتی شورای همکاری فرصتی برای بررسی اوضاع این شورا است

۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۹۹۸۱۷۷ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه کویت در سخنانی گفت که نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس در ریاض فرصت مناسبی برای بررسی اوضاع این شورا است.

به گزارش ایسنا، خالد الجار الله، معاون وزیر خارجه کویت در گفت‌وگو با خبرگزاری الشرق عربستان اظهار کرد: نشست آتی شورای همکاری خلیج (فارس) در پنجم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۶ دی) در ریاض فرصتی برای بررسی اوضاع این شورا و اوضاع منطقه است.

وی افزود: کویت از طریق دبیرخانه عمومی کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) به چهل و یکمین نشست این شورا به شکل حضوری در ریاض دعوت شده است؛ این دعوت توسط ملک سلمان، پادشاه عربستان صورت گرفته است.

الجار الله ضمن تشکر از عربستان به دلیل این دعوت، گفت: این دور از نشست به چالش‌های متعددی که با آن مواجه هستیم خواهد پرداخت و این نشست فرصتی برای بررسی اوضاع منطقه و مسیر شورای همکاری است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که همگان در این نشست مشارکت کنند و در این دور از گفت‌وگوها به نتایج مثیتی برای عبور از چالش‌ها دست یابند.

احمد الناصر الصباح، وزیر خارجه کویت پنجشنبه اعلام کرد که اجلاس آتی سران شورای همکاری خلیج فارس روز پنجم ماه ژانویه در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

این نشست درحالی برگزار خواهد شد که اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر مصالحه اعضای شورای همکاری خلیج فارس با قطر منتشر شده است.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و با محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :