نشانه‌های جدی از نقش رژیم جنایتکار اسرائیل در ترور شهید فخری‌زاده دیده می‌شود

۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۹۹۷۸۱۴ سرخط اخبار

یادداشت مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، در خصوص ترور شهید فخری‌زاده با عنوان «تروریسم دولتی، بزرگ ترین تهدید صلح و امنیت منطقه ای و جهانی» در تعدادی از رسانه های اقلیم کردستان منتشر شد .

 به گزارش ایسنا ، متن این یادداشت به شرح زیر است:

تروریسم دولتی، بزرگ‌ترین تهدید صلح و امنیت منطقه ای و جهانی
 
روز  جمعه ۷ آذرماه ۱۳۹۹ هجری شمسی (۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی) بار دیگر تروریسم سازمان یافته و دولتی، یکی از دانشمندان و مدیران برجسته هسته ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد. در این عملیات جنایتکارانه و تروریستی، دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران که خدمات علمی و پژوهشی قابل توجهی به کشور و مردم ایران داشت، به دست جنایتکاران تروریست به شهادت رسید.
لازم می دانم در خصوص این جنایت، به نکاتی اشاره کنم:
۱- شهید فخری زاده، یک مقام رسمی دولت ایران بود و ترور ایشان، نقض آشکار حقوق بین الملل و مخالف منشور ملل متحد و قوانین و نرم های شناخته شده بین المللی است. بر این اساس انتظار می رود همه کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، با دست برداشتن از استانداردهای دوگانه، صریحا این اقدام تروریستی را محکوم نمایند.
۲- نشانه های جدی از نقش رژیم جنایتکار و تروریستی اسرائیل در این ترور ناجوانمردانه و بزدلانه دیده می شود. ما این اقدام را اقدامی از سر استیصال و درماندگی در برابر اراده ملت مقاوم ایران می دانیم. البته کارنامه ۷۲ ساله این رژیم در ترور شخصیت ها، دانشمندان و مبارزان مسلمان منطقه، سیاه و تاریک است. ماهیت وجودی این رژیم مبتنی بر اشغال، تجاوز و تروریسم سازمان یافته، بزرگ ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه و جهان است. متاسفانه جامعه جهانی، در تمام سالیان گذشته، به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اسرائیل، پاسخ شایسته و درخوری نداده است و این بی کیفری، باعث جری تر شدن این رژیم در تکرار اقدامات تروریستی اش شده است.
۳- جمهوری اسلامی ایران در سالیان گذشته برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم، جمعی از قهرمانان و بهترین عزیزان خود را فدا نموده است. قطعا چنین رخدادهایی در عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران در این مسیر کوچک ترین خللی ایجاد نکرده و نخواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران ضمن هوشیاری نسبت به توطئه دشمنان صلح و امنیت منطقه و جهان، حق خود را برای پاسخ متناسب به این جنایت و تنبیه آمرین و عاملین آن محفوظ می دارد.
۴- تجربه ثابت کرده است ابزار شکست خورده ترور، نمی تواند مانع حرکت جمهوری اسلامی ایران در مسیر دانش و پیشرفت های علمی  شود. این حرکت با اتکاء به توانمندی جوانان غیور ایران، با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت.


نظر شما :