نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی: مردم آذربایجان برای آزادی خاک خود نیازی به حمایت نیروهای خارجی، افراطی و انحرافی ندارند

۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۰۴:۰۹ کد : ۱۹۹۵۹۲۶ سرخط اخبار

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آذربایجان مردمی شجاع، غیور، دین‌مدار و پیرو آل‌محمد(ص) و شاگرد مکتب عاشورا هستند و برای آزادی خاک خود نیازی به حمایت نیروهای خارجی، افراطی و انحرافی که عملکرد و فجایع و آسیب‌های آنها در جبهه‌های گوناگون و به‌خصوص در عراق و سوریه مشاهده شد، ندارند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مسائل اخیر در مناقشه قره‌باغ، اظهار کرد: ان‌شاءالله به حول و قوه الهی و همراهی مسلمانان و پیروان اسلام ناب محمدی(ص) خاک قره‌باغ به آغوش اسلام بازخواهد گشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در روزهای اخیر که درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان مجددا آغاز شده، به‌صورت مرتب پیگیر اخبار مربوط به آن هستیم و امروز نیز در جلسه‌ای به همراه جمعی از نمایندگان مجلس حوادث پیش آمده را بررسی کردیم.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: همچون سه دهه گذشته، ما برای آزادی قره‌باغ دعا کرده و حمایت قاطع خود را از مردم مسلمان جمهوری آذربایجان اعلام می‌کنیم؛ مبارزه برای بازپس‌گیری خاک جمهوری آذربایجان حق مسلم این کشور است و ما پشتیبان مردم مسلمان و شیعه آذربایجان هستیم.

وی با بیان این‌که اعتقاد ما بر این است، در صورتی که ارمنستان به قطعنامه‌های سازمان ملل متحده عمل کند، این درگیری‌ها و بحران قره‌باغ برای همیشه حل خواهد شد، گفت: ما از دولت خودمان می‌خواهیم با جدیّت و حساسیت موضوع را پیگیری کرده و از ظرفیت‌های بین‌المللی خود برای حل موضوع کمک بگیرد.

وی اضافه کرد: کشتار مسلمانان و شیعیان در سراسر جهان، به ویژه در کشور همسایه‌مان «جمهوری آذربایجان» را که در راستای دفاع از حق مشروع خود برای آزادی خاک کشورشان که قطعه‌ای از بلاد اسلام است، کشته می‌شوند، را به شدت محکوم کرده و در این راستا به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در سخنرانی و بیانات ایشان در حمایت از مسلمانان جمهوری آذربایجان تاُسی می‌کنیم که قره‌باغ را خاک اسلام دانسته و کشته‌شدگان در راه آزادی آن را شهید معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام

ایسنا


( ۳ )

نظر شما :

علی ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۶
ایشون نظر خاصی درباره همایشهای تجزیه طلبانه در باکو ترکیه یا تاریخ تحریف شده در کتب تاریخ مدارس باکو ندارند؟؟؟؟؟؟