عباس گلرو: نخبگان جوان نباید پشت دروازه تمامیت خواهی عده ای بمانند/ انفجار لبنان پشت صحنه دارد

۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۹۹۴۱۴۳ سرخط اخبار

ایسنا/سمنان نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جوانان خوشفکر فارغ از رویکردهای سیاسی تاکید کرد و گفت: نسل جوان نباید پشت دروازه تمامیت خواهی عده ای بماند که پست ها مدت هاست بین آنها دست به دست می شود.

عباس گلرو همزمان با روز خبرنگار در نشستی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: دست به دست کردن صندلی ها بین یک نسل با گرایش های مختلف دیگر جوابگو نیست و باید فضا را برای ایفای نقش بیشتر نسل جوان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند خون و شکوفایی جدیدی است ادامه داد: مجلس یازدهم در همین راستا فراکسیون گام دوم را که تمرکز آن بر استفاده از نسل جوان است تشکیل داده که اعضای آن را عمدتا نمایندگان جوان تشکیل می دهد.

انفجار لبنان پشت صحنه دارد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر در لبنان خاطرنشان کرد: تحلیل من از انفجار اخیر در بیروت این است که دپو مواد منفجره و محترقه در این بخش از بیروت یک کار عمدی است و باید دنبال رد پای امریکا و رژیم صهیونیستی در مدیریت آن بود.

وی با اذعان به اینکه انفجار اخیر لبنان که در تاریخ این کشور بی سابقه است، دارای پشت صحنه است اضافه کرد: به نظر می رسد که دپوی موادمنفجره در این نقطه که گفته شده محل ذخیره تسلیحات مصادره شده بوده،برنامه ریزی شده بوده و تعمدی در پس آن بوده تا همچنانکه اتفاق افتاده، در نهایت با یک حادثه ساختگی، این اتفاق را رقم بزنند. البته هنوز همه زوایای این رویداد روشن نیست و این تنها یک تحلیل است.

نظام صاحب گفتمانی مثل ما به رسانه های قوی نیاز دارد

این نماینده مردم با اشاره به نقش مهم رسانه ها در جهان امروز بر ضرورت حمایت بیشتر از رسانه های داخلی تاکید و تصریح کرد: امروز کارتل های بزرگ سرمایه گذاری و قدرت های جهانی کار خود را با رسانه ها پیش می برند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای منطقه نیز سال ها است که بهره گیری از قدرت رسانه روی آورده اند اضافه کرد: کشور کوچکی همچون قطر در همین راستا با بهره گیری از رسانه ای مثل الجزیره در وقایع موسوم به بیداری اسلامی کف خیابان ها را مدیریت می کرد.

گلرو به نقش الجزیره در انقلاب ها را کشورهای عربی و از جمله تونس،مصر،لیبی و...پرداخت و گفت: آنها در سوریه هم دنبال همین روند بودند که با قدرت رسانه ای مقاومت موفق نشدند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیز از رسانه های قدری در منطقه استفاده می کند گفت: وجود رسانه های پرقدرت برای نظامی مثل جمهوری اسلامی که صاحب گفتمان و روایت خاص خود است ضرورت دوچندان دارد.

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه نظام دارای گفتمانی چون ما باید رسانه و لسان بلیغ داشته باشد خاطرنشان کرد: اگر جهت گیری رسانه های ما مناسب باشد می توانند به شدت اثرگذار باشند.

گلرو با بیان اینکه رسانه های ما برای اثرگذاری بیشتر باید خود را از چند چیز دور نگه دارند تصریح کرد: پرداختن به اخبار سطحی، غلتیدن به سیاسی کاری مسموم، جوسازی و جوزدگی و...از مهمترین سرخط هایی هستند که رسانه های ما باید خود را از آن دور نگهدارند.

وی ادامه داد: برخی رسانه های ما در مقابل دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ممکن است تنها بر ضعف ها و کاستی ها تمرکز کنند و برخی نیز تنها بر نقاط قوت و دستاوردها تمرکز کنند که به نظر می رسد هر دو رویکرد چندان حرفه ای نیست و یک رسانه اثرگذار باید در میانه بایستد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم گفت: رهبری معظم انقلاب در این بیانیه هم به بیان دستاوردهای بی بدیل و کم نظیر انقلاب در چله اول انقلاب پرداخته و هم همزمان به طرح برخی کاستی ها و ضرورت اصلاح در این بخش می پردازد .

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: رسانه ها نیز باید در عین دیدن دستاوردها به ضعف ها و لزوم اصلاح انها بپردازند و یا در عین طرح ضعف ها نباید از بیان دستاوردها و عظمت های انقلاب غفلت کنند.

وی وظیفه مجلس یازدهم را سنگین خواند و افزود: اگر این مجلس بتواند خدمتی کند که خروجی آن برای مردم ملموس باشد توانسته به وظیفه خود به درستی عمل کند.

کاروانسرای شاه عباسی را آزاد کنید

گلرو بر ضرورت نقد منصفانه مجلس از سوی رسانه ها تاکید و اظهار کرد: رسانه ها دیده بان و چشم مردم هستند و می توانند ما نمایندگان را در مسیر خدمت یاری دهند.

نماینده سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص کاروانسرای تاریخی سمنان که تا چندی پیش به عنوان زندان استفاده می شده گفت: کاروانسرای شاه عباسی سمنان باید به میراث فرهنگی برگردد.

وی با انتقاد از عدم تحویل این اثر تاریخی به میراث فرهنگی تصریح کرد: این اثر زیبای تاریخی باید بعد از این همه سال به مردم برگردد.

این نماینده مردم خطاب به مسوولان سازمان زندان ها گفت: کاروانسرای تاریخی یک اثر کم نظیر تاریخی و متعلق به مردم سمنان است پس آن را آزاد و به مردم این شهر برگردانید.

انتهای پیام


نظر شما :