عضو هیئت رئیسه مجلس: ظریف شجاعت خود را در اعلام خسارت برجام ثابت کند

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۹۳۸۵۱ سرخط اخبار

عضو هیات رئیسه مجلس از وزیر خارجه خواست بعد از فرمایش مقام معظم رهبری درباره برجام، لیستی از خسارت‌های آن از سوی وزارت خارجه تهیه و محمدجواد ظریف شجاعانه آن را بیان کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی روز عید سعید قربان، اظهار داشت: صحبت رهبر معظم انقلاب بسیار دقیق بوده و جمله به جمله آن نیاز به تدبیر و تفکر دارد.

وی در همین راستا افزود: رهبر معظم انقلاب تحریم و تحریف را در امتداد هم دانستند که نشان‌دهنده آن است  که بین دشمنان خارجی و برخی اذناب و دنباله‌های آنها در داخل کشورمان تقسیم کار صورت گرفته است؛ دشمنان خارجی با تحریم به دنبال ایجاد فشار هستند و عده‌ای هم با تحریف به دنبال ایجاد انحراف در اذهان مردم؛ و می‌کوشند ملت را در فهم مسائل دچار اشتباه کنند.

** تحریف کنندگان واقعیت خوراک انحراف فکری تهیه می‌کنند

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: وقتی انسان در فهم مسائل مختلف دچار اشکالات اساسی شود، قطعا هدف‌گیری هم اشتباه شده و مسیری انتخابی‌اش به بیراهه خواهد بود. 

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: افرادی که به دنبال تحریف واقعیت‌ها هستند چند دسته هستند؛ دسته اول معاندین، منافقین و سلطنت‌طلبان هستند که با استفاده از ابزارهایی که دشمنان در اختیار آنان قرار داده‌اند شب و روز در حال تحریف واقعیت‌ها هستند که می‌توانم به تلویزیون اینترنشنال، بی بی سی فارسی و ده‌ها سایت و کانال‌ که عمدتاً در اختیار منافقین است اشاره کنم.

وی گفت: تحریف‌کنندگان با استفاده از تولیدات مختلف می‌کوشند خوراک انحراف در افکار عمومی را ایجاد کرده و مردم را در تعیین راه دچار خلل کنند که وقف کوه دماوند و فروش جزیره کیش بخشی از دروغ‌های آنان است. 

** رفتار برخی مسئولان درون حاکمیت، اپوزیسیونی است

سلیمی افزود: دسته دوم، ‌غرب‌زده‌های داخلی هستند که نگاه و زندگی‌شان غربی است و عملا آنجا کعبه آمال آنان است، ضمن این که همه دنیا را منحصر در غرب می‌بینند که متأسفانه تعدادی از آنها تکنوکرات‌هایی هستند که در بدنه دستگاه‌های اجرایی نفوذ کرده و حتی تا سطح وزارتخانه‌ها و معاونین وزرا هم آمده‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: این افراد علی رغم این که در داخل حاکمیت هستند اما رفتارشان اپوزیسیونی است.

سلیمی درباره دسته سوم هم گفت: این دسته از افراد ساده‌اندیشانی هستند که متأسفانه خوراکی که توسط دو گروه اول تعیین می‌شود را به راحتی پذیرفته و بازنشر می‌کنند؛ آنها ظرفیت‌های داخلی را نادیده گرفته و موفقیت‌های 41 سال اخیر را نادیده می‌گیرند، ضمن این که این دسته غرب را مقدس می‌پندارند و همه آنچه که در غرب رخ می‌دهد را به عنوان آخرین دستاوردهای بشر تلقی کرده و حرف‌هایی که از دانشمندان غربی صادر می‌شود را برای خود ملاک عمل قرار می‌دهند و آن را وحی مُنزَل می‌دانند.

** ظریف شجاعت خود را در اعلام خسارت برجام ثابت کند

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به خسران صورت گرفته در برجام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به صراحت در فرمایشاتشان به خسارت فراوان ایران در برجام اشاره کردند، ضمن این که رهبر انقلاب اینستکس و برجام را دام و فریب برای جمهوری اسلامی دانستند، این در حالی است که ما شاهد دل دادن برخی مدیران و مسؤولان به اینستکس و برجام هستیم و حتی آنها به قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم دادند هم عمل نکردند. 

وی بیان کرد: از وزیر خارجه می‌خواهم که بعد از آنکه مقام معظم رهبری فرمودند برجام خسارت‌های فراوانی برای کشورمان داشته است، لیستی از خسارت‌ها از سوی وزارت خارجه تهیه شده و محمدجواد ظریف شجاعانه آن را بیان کند.

سلیمی افزود: وقتی وزیر خارجه در صحن علنی مجلس به صراحت اعلام کرد که من فردی شجاع هستم بهتر است بعد از تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر خسارت‌بار بودن برجام، شجاعانه این خسارت‌ها از سوی وی بیان شود تا عبرت در تاریخ شود.

** برجام اقتصاد ایران را شرطی کرد

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: متأسفانه برجام عبرت تلخی در تاریخ است که توانسته خسارت‌های فراوانی را به کشورمان تحمیل کند.

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: کاهش تعداد سانتریفیوژها، خارج کردن قلب رآکتور اراک، از دست دادن ظرفیت غنی سازی 20 درصد، تقدیم ذخایر اورانیوم غنی‌شده به خارجی‌ها بخشی از خسارتی است که برجام در کشورمان داشته است ضمن اینکه اقتصاد کشورمان هم شرطی شد. 

** خواسته غرب حد یقف ندارد 

سلیمی تأکید کرد: مشکلات فعلی اقتصادی کشور بخشی از خسارت‌های برجام است، ضمن این که شرطی کردن اقتصاد بخشی از مشکلاتی است که به کشورمان تحمیل کرده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته به عدم منفعت مذاکره با غربی‌ها اشاره کردند در حالی که ما بایستی هدف از مذاکره را تعیین کنیم؛ چرا که خواسته‌های غربی‌ها حد یقف نداشته و هر چقدر با آنها مذاکره کنیم تمامی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه علاج کشور صبر و ثبات است که قطعا ظفر در پیگیری این روش است. 

کلید واژه ها: برجام


نظر شما :