عراق مراجعه به شورای امنیت درباره عملیات نظامی ترکیه را بررسی می‌کند

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۹۹۲۹۰۲ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه عراق بر لزوم تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی جهت پشت سر گذاشتن تنش فعلی میان آنکارا و بغداد تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفتگو با شبکه خبری المیادین ضمن اشاره به روابط تجاری میان عراق و ترکیه که به نفع آنکارا است، اظهار کرد: ارزش موازنه تجاری میان دو کشور عراق و ترکیه به بیش از ۱۶ میلیارد دلار در سال رسیده است.

همچنین الصحاف بر لزوم تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای پشت سر گذاشتن این تنش نظامی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: احتمال دارد عراق برای صدور قطعنامه‌ای در محکومیت حمله مستمر ترکیه، به شورای امنیت مراجعه کند.

وزارت دفاع ترکیه پیشتر از آغاز عملیات هوایی جدیدی به نام "پنجه ببر" در ادامه عملیات "پنجه عقاب" که علیه حزب کارگران کردستان آغاز کرده بود، خبر داد.

همچنین برخی منابع امنیتی ماه گذشته میلادی در گفتگو با روزنامه "ینی شفق" چاپ ترکیه تلاش‌های آنکارا برای ایجاد سه پایگاه نظامی جدید در شمال عراق را فاش کردند.

این روزنامه به نقل از یکی از مسؤولان برجسته ترکیه نوشت، سربازان ترکیه‌ای پس از عملیات نظامی‌شان در هفتنین در شمال عراق، در منطقه سینات متمرکز خواهند شد و پایگاه‌های نظامی موجود در این محور مستثنی خواهند بود.

این مسؤول برجسته ترکیه افزود: هدف از ایجاد پایگاه‌هایی موقت در این منطقه جلوگیری از بازگشت اعضای حزب کارگران کردستان به آنجاست.

وزارت خارجه عراق پیشتر سفیر ترکیه در این کشور را احضار کرده و یک یادداشت اعتراضی شدید اللحن را به او تحویل داده و توقف این اقدامات تحریک‌آمیز را خواستار شد.  

کلید واژه ها: عراق ترکیه


( ۱ )

نظر شما :