نشست وبیناری با زائران امام (بیروت)؛ ماهر حمود: مهمترین صفت امام (ره) به واقعیت رساندن نظریه اسلام سیاسی بود

۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۱۹ کد : ۱۹۹۲۰۱۸ سرخط اخبار

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان با اشاره به ویژگی ها و صفات امام خمینی (ره)بیان کرد: بدون کوچکترین تردیدی مهمترین صفت اصلی ایشان این است که توانست با قدرت ویژه خود نظریه اسلام سیاسی را به واقعیت برساند.

به گزارش ایسنا، شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان در نشست وبیناری با زائران امام (بیروت) گفت: خاطراتی را که سید عیسی یادآوری کردند قلبم را محزون کرد، ایشان نخستین فردی بود که در سال ۱۹۸۱میلادی در دیدار تاریخی به همراه هیئت کوچکی از فلسطینی‌ها ما را تا تهران همراهی کرد. این نخستین دیدار ما با امام خمینی بود و در حقیقت بر امور بسیاری واقف شدیم؛ پس از آن مقاله ای را در روزنامه السفیر ضد کسانی که منتظر پایان انقلاب بودندنگاشتم ؛ آن هم پس از وجود احتمال فروپاشی در زمان ابوالحسن بنی صدر.

وی افزود: میشل نوفل زیباترین مقاله را پس از بازگشتش از پاریس درباره امام در روزنامه النهار نوشت و براین نکته تأکید کرد که امام در حد اعلا اطمینان خاطر داشتند که توانستند در هواپیما بر روی زمین فرش بگسترانند و بخوابند به رغم آن که شخصیتی مانند او که به هنگام رسیدنشان به تهران در حال ایجاد یک انتقال تاریخی باید استرس داشته باشد و امکان استراحت و خواب نداشته باشد. این اطمینان در حد خود باعث شد تا استاد میشل محتوای اصلی مقاله خود را تنظیم کند و بنویسد؛استاد طلال سلمان نیز روزنامه خود را وقف این امر کرده بود، و  کار ویژه ای شده بود.

حموی عنوان کرد: پنج دیدار با امام خمینی رحمت الله علیه داشتم  یکی از آنها با سید عیسی حفظه المولی بودیم، ما به ایشان سلام کردیم و او درباره ما به امام توضیحاتی دادند؛ در آن زمان اسرائیل هنوز وارد خاک لبنان نشده بود ؛دیدار دوم در سال ۱۹۸۷میلادی پس از کشتار مکه بود که به همراه سید محمد حسین فضل الله رحمت الله علیه و شیخ سعید شعبان و سید عباس موسوی رحمت الله علیه و سید ساجد نقوی رحمت الله علیه و دو سه نفر دیگر از مهمانان حضور پیدا کرده بودیم. نخست سید محمد حسین فضل الله با اعتماد سخنانی ایراد کرد گفت که "ای امام شما انسان بزرگی هستید و پیروز شدید و چنین کردید" ایشان با قاطعیت فرمودند که "من کاری نکردم، این ملت بود که این کارها را انجام داد" در حقیقت این سخنان بسیار تأثیر گذار بودند و نشانه تواضع و اعتماد و تکیه ایشان به ملت بود و این امری مهم است. بسیار نادر است که رهبری را پیدا کنیم که چنین آینده نگری نسبت به مسائل داشته باشد و توانایی در رهبری و هدایت ملتی متنوع را داشته باشد، اما بدون کوچکترین تردیدی مهمترین صفت اصلی ایشان این است که توانست با قدرت ویژه خود نظریه اسلام سیاسی را به واقعیت برساند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان گفت:به نظرم اصول نظریه اسلام سیاسی در این آیه از سوره نحل خلاصه می شود: "وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّهٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ" و ما در هر امتی پیامبری را فرستادیم تا خداوند را بپرستید و از طاغوت اجتناب ورزید؛ مأموریت پیامبران تنها پرستش خداوند نبود، بلکه مبارزه با طاغوت نیز بود و این امر ساده ای نیست، و از ذهن بیشتر علما و مفسران و عقلا فراموش می شود که "وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّهٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ" ،" فمنهم من هدی الله ومنهم من حقت علیه الضلاله فسیروا فی الأرض فانظروا کیف کان عاقبه المکذبین"،این اصولی است که بسیاری از جنبش های اسلامگرا و شخصیت های اسلامی بسیاری از آن سخن گفته اند؛ اما هیچ یک از آنها نمی تواند این شعار را به واقعیت تبدیل کند. این همان ویژگی امام خمینی بود. توانست این شعار را به واقعیت تبدیل کند و فراتر از گرایش های مذهبی و حزبی آن را عمل کند و در نتیجه از فلسطین به عنوان یک نیروی اصلی سخن گفتند که تمام مأموریت ها حول آن انجام می شود؛ اولویتی را که به فلسطین داد بسیار روشن و آشکار بود؛ مجله الحوادث بر روی جلد خود تصویر امام خمینی با عرفات را گذاشته بود و نوشته بود: ابومصطفی الخمینی و آیه الله عرفات.

انتهای پیام


نظر شما :