آکسفام خواهان توقف فروش سلاح به عربستان شد

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۹۹۱۹۷۲ سرخط اخبار

مدیر اجرایی سازمان بین المللی آکسفام از جامعه جهانی خواست فروش سلاح به عربستان را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، خوزه ماریا ویرا، مدیر اجرایی سازمان بین المللی "آکسفام" گفت: تنها راهکار بحران یمن توقف درگیری‌هاست. جامعه جهانی باید فروش سلاح به عربستان یا طرف‌های درگیر را متوقف کند و نهایت تلاش را برای فشار بر تمام طرف‌ها برای قبول آتش‌بس و بازگشت به میز مذاکره به کار گیرد.

وی گفت: تعهدات حامیان مالی یمن تمام نیازهای این کشور را رفع نمی‌کند و در این زمینه با شکست مواجه شده‌ایم. یمن با بزرگترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم می‌کند و اکنون با شیوع کرونا مواجه است. حامیان مالی باید فورا به تعهدات خود عمل کنند تا زندگی میلیون‌ها تن را که مجبور به فرار از مناطقشان شده یا از بیماری و گرسنگی رنج می‌برند نجات دهیم.

روز سه‌شنبه کنفرانس حامیان مالی یمن با نظارت عربستان و سازمان ملل در ریاض و با مشارکت بیش از ۱۳۰ کشور و مؤسسه بین المللی برگزار شد.

سازمان ملل نسبت به کاهش میزان کمک‌های غذایی که موجب قحطی در یمن می‌شود هشدار داده است. یمن ششمین سال از جنگ خشونت‌آمیزی را می‌گذراند که موجب ایجاد یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان شده است. حدود ۸۰ درصد ساکنان به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :