«جورج فلوید» که بود؟

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۸ کد : ۱۹۹۱۹۲۸ سرخط اخبار

طبق گزارش‌های رسانه‌های معتبر غربی، جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی که قربانی نژادپرستی شد، مردی بود که برای گذران زندگی تجربه دو شغل را داشت: «رانندگی و مامور حفاظت از امنیت رستوران».

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله آمریکایی روز دوشنبه زیر پاهای پلیس سفیدپوست آمریکایی و در حالی که فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» جان داد تا بار دیگر تبعیض‌ها و خشونت‌های نژادپرستانه در این کشور باعث اعتراضات گسترده شود.

اما جدیدترین قربانی خشونت‌های نژادپرستانه در آمریکا کیست؟

«جورج پِری فلوید» در شهر «فایتویل» در ایالت کارولینای شمالی به دنیا آمد و در شهر «هیوستون» ایالت تگزاس بزرگ شد. او که جثه درشتی داشت، در دوران تحصیل در دبیرستان در تیمهای ورزشی فوتبال و بسکتبال ستاره‌ تیم‌هایش بود.

فلوید به موسیقی علاقه داشت و مدتی را در هیوستون در یک گروه موسیقی فعالیت کرد و نام هنری «فلوید بزرگ» را برای خودش انتخاب کرده بود.

او در سال ۲۰۱۴ به ایالت مینه‌سوتا آمد و ضمن سکونت در «سنت لوئیس پارک»، به مدت ۵ سال به عنوان مامور امنیتی یک رستوران کار کرد.

طبق برخی گزارش‌ها، فلوید در زمان کشته شدنش توسط «درک چائووین» مامور پلیس سفیدپوست مینیاپولیس به خاطر شیوع ویروس کرونا، چند وقت بود که بیکار شده بود.

«اسکای نیوز» نوشته، جورج فلوید چند سال قبل برای یافتن شغل به مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمده بود و یک دختر ۶ ساله دارد که در هیوستون با «راکسی واشنگتن» مادرش زندگی می‌کند.

راکسی واشنگتن در توصیف شوهر سابق خود او را «پدری خوب برای دخترشان» توصیف می‌کند.

طبق گزارش اسکای نیوز، جورج فلوید بعد از استقرار در مینیاپولیس در دو شغل مشغول به فعالیت بود، رانندگی کامیون و مامور امنیتی رستوران «کانگا لاتین بسترو» (متعلق به لاتین‌تبارها).

«جسی زندیاس» یکی از مشتریان این رستوران در مطلبی فیسبوکی به تمجید از جورج فلوید و خوش رفتاری او با مشتریان پرداخت و به نیکی از او یاد کرد.

 ششم خرداد ماه بود که قتل جورج فلوید سیاه‌پوست با رفتار خشن افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس رسانه‌ای شد؛ قتلی که سبب آغاز اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی در آمریکا شد و این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

کلید واژه ها: جورج فلوید


( ۳ )

نظر شما :