فرمان اجرایی ترامپ برای تنظیم فعالیت شبکه های اجتماعی امضا شد

۰۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰ کد : ۱۹۹۱۸۱۴ سرخط اخبار

کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده حکمی را امضا کرد که هدف آن لغو مصونیت شبکه های اجتماعی در برابر شکایت های مربوط به ویرایش مطالب است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ قبل از امضا به خبرنگاران گفت: " اینکه چنین تعداد کمی از شرکت چنین عرصه بزرگی از تعامل انسانی را کنترل کنند، در تاریخ آمریکا بی سابقه است."

به گفته وی ، تصمیمات شبکه های اجتماعی درباره درستی یا نادرستی پیام ها ، ایجاد تغییر در آنها یا مسدود کردن آنها ، اساساً  سیاست هیئت تحریریه آنها است اما شبکه های اجتماعی در واقع  ناشر هستند.

ترامپ اضافه کرد: "در چنین لحظه هایی ، توییتر دیگر از حالت یک پلتفرم و تریبون عمومی بیطرف خارج شده و یک ویرایشگر دارای نقطه نظر خود می شود. فکر می کنم اگر به گوگل نگاه کنید ، اگر به فیس بوک و احتمالاً دیگران نگاه کنید ، در مورد دیگران نیز همین حرف را می توان گفت. "

پیش از این ، شبکه اجتماعی توییتر یکی از پیام های ترامپ را حاوی دروغ عنوان کرده و آیکون هشدار دهنده در زیر آن یک لینک با پیوند به مقاله ای قرار داده بود که در ان گفته می شود ترامپ دروغ گفته است. ترامپ در پاسخ تهدید کرد که اگر شبکه های اجتماعی همچنان به خاموش کردن صدای محافظه کاران بپردازند ، فعالیت آنها را به طور جدی تنظیم و یا آنها را کاملاً "تعطیل" خواهد کرد. شبکه های اجتماعی ادعا می کنند که آنها دیدگاه هیچ کسی را سرکوب نمی کنند اما مطلب خلاف مقررات خود را حذف یا مسدود می کنند.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ توئیتر شبکه های اجتماعی


نظر شما :