پامپئو: اسرائیلی‌ها درباره الحاق کرانه باختری حرف آخر را می‌زنند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۹۹۱۳۹۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفرش به اراضی اشغالی اعلام کرد، در این سفر با مسؤولان رژیم صهیونیستی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را بررسی خواهد کرد اما در نهایت رژیم صهیونیستی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه اسرائیل الیوم گفت: مطمئنا با مسؤولان اسرائیلی درباره طرح‌ها و دیدگاه‌های خود پیرامون طرح الحاق مذاکره خواهیم کرد. این یکی از موضوعات مورد بررسی خواهد بود.

پیش از این پامپئو در پاسخ به این سوال که آیا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رئیس کنست پیرامون طرح‌های دولت ائتلافی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری گفت‌وگو خواهد کرد یا خیر، گفته بود: قبلا هم گفتم این تصمیمی است که خود اسرائیلی‌ها خواهند گرفت. من تنها می‌خواهم بدانم که رهبری و دولت جدید راجع به این موضوع چه فکری دارد.

وی ضمن اشاره به طرح معامله قرن افزود: در نهایت این تصمیم اسرائیل است اما مطمئنا ما پیرامون بهترین راه اجرای این طرح که نتانیاهو با آن موافقت کرده دیدگاه خود را به اشتراک خواهیم گذاشت و مفصل راجع به این موضوع گفت‌وگو و مذاکره خواهیم کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی که قرار است فردا (چهارشنبه) عازم شود تنها چند ساعت طول خواهد کشید و وی مورد استقبال فلسطینی‌ها که در پی به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ توسط آمریکا روابط خود را با این کشور قطع کردند، قرار نخواهد گرفت.

پامپئو پیرامون مخالفت فلسطین با طرح معامله قرن گفت: امیدواریم بتوانیم رهبری فلسطین را درباره ضرورت تعامل با اسرائیلی‌ها براساس طرح معامله قرن قانع کنیم.

پیش از این نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که غور اردن و شهرک‌های یهودی نشین کرانه باختری را به حاکمیت این رژیم ملحق خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه همچنین پیرامون شیوع ویروس کرونا گفت: به یقین می‌دانیم که ویروس کرونا از ووهان چین شیوع پیدا کرد و حزب کمونیست چین در ماه دسامبر ۲۰۱۹ از وجود این ویروس خبر داشت و پیش از این هم که سازمان جهانی بهداشت شیوع این ویروس جهانی را اعلام کند زمان بسیار زیادی سپری شد.

پامپئو ادامه داد: حزب کمونیست چین تلاش کرد بر این موضوع سرپوش بگذارد، قدغن کرد مردم صحبتی درباره آن بکنند این اطلاعات را سریع به اشتراک نگذاشت و خطرات سنگینی را برای جهان به وجود آورد. این مسائل غیرقابل انکار است و جای بحث ندارد.

پیش از این هم ایالات متحده بارها چین را به پنهان کاری درباره ویروس کرونا متهم کرده بود.

کلید واژه ها: مایک پمپئو کرانه باختری اسرائیل فلسطین


( ۲ )

نظر شما :