چرا دو ایرانی توسط پهپاد‌های ترکیه کشته شدند؟

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۹۹۱۲۸۴ سرخط اخبار

محمدمهدی شهریاری افزود: این افراد برای جمع‌آوری گیاهان کوهی از مرز ایران و عراق رد شده بودند و در آن سوی مرز مورد هدف قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های تروریستی همواره در ارتفاعات مرزی مورد هدف هواپیما‌ها یا پهباد‌ها قرار می‌گیرند، بیان کرد: این مردم محلی که ناخواسته وارد خاک عراق شده بودند، به احتمال زیاد با این تصور که جزو نیرو‌های تروریستی هستند، مورد حمله قرار گرفته‌اند.

وی همچنین از مرزنشینان خواست تا از تردد غیرمجاز در مناطق مرزی خودداری کنند و با خانواده‌های کشته‌شدگان نیز ابراز همدردی کرد.

بستگان این افراد نیز اجساد آنان را در منطقه موسوم به «خواکورک» در خاک عراق پیدا کرده و آن‌ها را در شرایط نامساعد جوی به اشنویه انتقال داده بودند.

این ۲ نفر به همراه یک نفر دیگر از ساکنان این شهرستان به دلیل سرد بودن هوا به روشن کردن آتش اقدام کرده بودند که مورد حمله و اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

در این حادثه ۲ از ساکنان اشنویه به نام‌های «رشید پیروتی» و «فاخر تازه‌وارد» جان خود را از دست دادند و فرد سوم جان سالم به در برد.
منبع: ایرنا

کلید واژه ها: ایران و ترکیه


( ۲ )

نظر شما :

رستم ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۵
چون 100 ساله عثمانی نابود شده و پانترک ها عقده کرده اند
علی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۴
ترکیه مرزش با ایران وسوریه وقسمتهای زیادی از مرز عراق را با دیوارهای ۴ متری بتنی که وزن هر بلوک بیش از بیست تن است وتقریبا غیر قابل عبور میباشد،بعضی از همکاران تروریستها در لوای جمع آوری علف صحرایی مشغول به حفر تونل از زیر بتنها بطرف ترکیه هستند، که با دوربینهای مجهز دید در شب رهگیری ونابود میشوند،لذا از این به بعد شاید از این نوع موارد باز هم پیش بیاد،چطور که در مرز عراق،وسوریه زیاد دیده میشود،وچون این شیاطین امرار معاششان از عبور مرور قاچاق مرزی است ،لذا بعد از این در داخل به کارهای خلاف روی می آورند،ودنبال بهانه ،میگردند تا سرشان را به چاقو بمالند.وشیون ،ننه من غریبم بازی در آرند،لذا موضوع را جدی نگیرید که سؤ استفاده میکنند،تروریست بایستی ریشه کن شود،..