اقدام آلمان علیه حزب‌الله لبنان، ژستی برای راضی کردن رژیم صهیونیستی و آمریکا است

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۴ کد : ۱۹۹۱۱۵۱ سرخط اخبار

سفیر پیشین ایران در برلین با اشاره به اقدام دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان و اعلام ممنوعیت فعالیت این گروه در این کشور اروپایی، گفت: آنچه که آلمان در این زمینه انجام داده ژستی برای راضی‌ کردن آمریکا و رژیم صهیونیستی است و بیشتر یک حرکت تبلیغاتی است؛ چرا که حزب‌الله تشکیلات و دفتر رسمی و غیررسمی در آلمان ندارد.

علیرضا شیخ‌عطار در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در تحلیل آنچه که اتفاق افتاده باید به چند موضوع توجه داشت؛ اول این‌که آلمان به خاطر جنگ جهانی دوم و مسائل ادعایی مطرح شده در ارتباط با «هولوکاست» از سوی رژیم صهیونیستی خود را در عمل و در اعتقاد مدیون این رژیم می‌داند و اکنون از بزرگترین کمک‌کنندگان مالی و تکنولوژی به اسرائیل است. 

وی با بیان اینکه در این زمینه گاهی آنقدر از سوی دولت آلمان افراط شده که در سال‌های اخیر برخی از نخبگان و دانشگاهیان آلمان به عملکرد دولت این کشور در این زمینه انتقاد کرده‌اند، تصریح کرد: از دیگر سو اسرائیل حضور و نفوذ قوی در رسانه‌های آلمان دارد چنانکه نشریه «بیلد» آلمان که یکی از پرتیراژترین رسانه‌های این کشور است، یکی از سیاست‌های اصلی‌اش حمایت از اسرائیل و تضعیف و تهمت‌زنی به جمهوری اسلامی و کشورهای همسو با آن است. 

وی همچنین با بیان این‌که آلمان به عنوان یک کشور شکست خورده از متفقین دارای رابطه‌ای خاص با آمریکاست و دولت واشنگتن همواره سعی کرده که دولت برلین را کنترل کند، گفت: چنانکه حدود شش - هفت سال پیش خبری منتشر شد که سازمان اطلاعاتی آمریکا «سی آی ای»، دستگاه شنود در دفتر مرکل صدراعظم آلمان گذاشته و او را شنود می‌کرده است. 

شیخ عطار با بیان این‌که البته آلمان گلایه‌هایی از آمریکا به خصوص در دوران ریاست جمهوری ترامپ دارد، اضافه کرد: ولی علی‌رغم این گلایه‌ها همچنان تحت فشار، نفوذ و اعمال اراده از سوی آمریکا است. 

این دیپلمات پیشین کشورمان افزود: در حال حاضر حزب الله لبنان فعال‌ترین و موثرترین دشمن رژیم صهیونیستی است و این رژیم بیش از همه از فعالیت و نفوذ حزب الله نگران است . رژیم صهیونیستی در همین چارچوب در طی سال‌های اخیر تلاش کرده است که با توسل به ابزارهای مختلف از جمله برنامه‌های جاسوسی، تحریم  یا ترور کردن سران حزب الله ، فعالیت آن را محدود کند.

این دیپلمات پیشین کشورمان با تاکید بر این‌که آنچه اتفاق افتاده چیز جدیدی نیست و حزب‌الله لبنان از مدت‌ها قبل در برخی کشورهای اروپایی به واسطه فشارها و تحریم‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی، نمی‌توانسته دفتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آنچه که در طی چند روز اخیر در آلمان  در ارتباط با حزب‌الله لبنان رخ داده است بیشتر یک حرکت تبلیغاتی و ژستی برای راضی‌کردن آمریکا و اسرائیل است وگرنه حزب‌الله به صورت رسمی و غیررسمی تشکیلات و یا دفتری در آلمان ندارد.

وی ادامه داد: البته عده‌ای لبنانی در آلمان زندگی می‌کنند که آنها به گروه حزب الله به عنوان  یک مجموعه سیاسی و البته نظامی که موجب حفظ استقلال لبنان در برابر دشمنانی همچون رژیم صهیونیستی شده احترام می‌گذارند و احتمالا آنچه که به عنوان حملات به مراکز فرهنگی حزب‌الله در لبنان مطرح شده است اشاره به مراکز  و  مجموعه‌های این افراد است و گرنه همان‌طور که اشاره شد حزب‌الله به صورت رسمی و غیررسمی تشکیلات و دفتری در لبنان ندارند. 

به گزارش ایسنا، ، وزارت کشور آلمان در روز پنچ شنبه با تروریستی خواندن حزب الله لبنان  اعلام کرد که فعالیت حزب‌الله لبنان در این کشور اروپایی ممنوع است.

«هورست زهوفر»، وزیر کشور آلمان از هواداران و نیروهای وابسته به حزب‌الله لبنان در آلمان درخواست کرده تا به فعالیت‌های خود در این کشور خاتمه دهند. فعالیت چهار انجمن وابسته به حزب‌الله نیز در آلمان ممنوع شده است.

در نخستین ساعات بامدادی روز پنجشنبه پلیس آلمان در چند ایالت این کشور علیه انجمن‌های وابسته به حزب‌الله و پیروان این گروه به طور همزمان وارد عمل شد و ساختمان مساجد و مراکز تجمع نیروهای وابسته به حزب‌الله را مورد تفتیش قرار داد. 

از آنجا که حزب‌الله رسما دفتری در آلمان ندارد، ممنوعیت تعیین شده برای فعالیت این چهار انجمن و همچنین منع فعالیت حزب‌الله در آلمان به معنای ممنوعیت کامل حزب‌الله در این کشور تلقی می‌شود.

دولت آلمان در اواخر ماه سپتامبر سال گذشته میلادی رویکرد خود را نسبت به حزب‌الله در این کشور تشدید کرد و با صدور مجوزی دادستانی آلمان را موظف به تعقیب و پیگرد فعالان حزب‌الله در این کشور کرد.  

بر اساس این گزارش، آمریکا و رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که از آلمان درخواست کرده‌اند فعالیت‌ نیروهای حزب‌الله را در کشور خود ممنوع کند.

کلید واژه ها: ایران و آلمان حزب الله لبنان


نظر شما :