تصویر جسد رهبر کره شمالی هم منتشر شد+عکس

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۹۰۹۳۰ سرخط اخبار

پس از اینکه سی ان ان خبر در ۲۱ آوریل خبر درگذشت رهبر کره شمالی را منتشر کرد و روز گذشته این خبر از سوی رسانه ملی کره شمالی تکذیب شد، از بامداد امروز در توئیتر و فضای مجازی تصویری در حال نشر است که جسد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را نشان می‌دهد که مانند پدر خود آرامیده است.

این در حالی است که روزنامه مشهور جونگانگ ایلبو در کره جنوبی روز گذشته گفت که رهبر کره شمالی بعد از عمل جراحی به شهر ساحلی ونسان سفر کرده تا از پیونگ یانگ و شیوع کرونا به دور باشد.

کاربران فضای مجازی می‌گویند این تصویری جعلی است که از روی جسد پدرش شبیه سازی شده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی وضعیت سلامت کیم جونگ اون در اوایل ماه آوریل پس از آن آغاز شد که رهبر کره شمالی در جشن تولد پدربزرگش، که یکی از مهمترین تعطیلات کشور است، شرکت نکرد. پیونگ یانگ به صورت رسمی هیچ گونه اظهار نظری درباره وضعیت سلامت رهبر کره شمالی نکرده است، در حالی که غیبت رهبر کره شمالی در محافل عمومی به شایعات متعدد درباره‌ی وضعیت سلامت وی دامن زده است.

 

رهبر کره شمالی

 

«جوزف یون» (Joseph Yun) فرستاده ویژه سابق آمریکا درامور کره شمالی به این شبکه خبری گفت: بسیار دشوار است که بدانیم در کره شمالی چه می‌گذرد، آنچه که معلوم است اون یک عمل جراحی قلب داشته و مشخص نیست که آیا این عمل به خوبی انجام شده یا خیر.
 

وی افزود:، اما می‌دانیم که وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی مناسب نبوده و در مراسم گرامی داشت بنیانگذار کره شمالی در ۲۱ فروردین ماه غیبت داشته است.

فرستاده ویژه سابق آمریکا در امور کره شمالی درباره احتمال جانشینی اون نیز به سی ان ان گفت: در صورتی که اون قادر به انجام وظایف خود نباشد و قرار شود جانشینی برای وی تعیین گردد، این فرد می‌تواند خواهر رهبر کره شمالی باشد وی رئیس کارکنان کره شمالی بوده و به تازگی نیز ارتقا رتبه یافته بود.

منبع: خبر آنلاین

کلید واژه ها: کره شمالی کیم جونگ اون


( ۱۵ )

نظر شما :