معاون وزیر دفاع تایوان: آماده واکنش به هر اقدام چین هستیم

۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۹۹۰۴۵۵ سرخط اخبار

ایرنا- با افزایش تنش میان چین و تایوان، معاون وزیر دفاع تایوان در دیدار با نمایندگان مجلس این کشور گفت که این جزیره برای واکنش به هر اقدام چین، آماده است.

به گزارش روز سه شنبه سرویس خبری تایوان، «چانگ گوان چونگ» افزود: اگر در شرایطی که ویروس کرونا در دنیا شایع شده است، هر تلاشی برای حمله به تایوان صورت بگیرد، جهان آن را محکوم خواهد کرد.

گزارش حاکی است در دو ماه گذشته شماری از جنگنده ها و هواپیماهای چین در مقاطع مختلف پروازهایی در اطراف در نزدیکی تایوان انجام داده اند.

این مقام تایوان اظهار کرد: شیوع کرونا مشکلی برای جهان است در این شرایط اقداماتی نیز از طرف چین در نزدیکی تایوان صورت گرفته است با این حال هر حرکت هجومی می تواند محکومیت جهانی را به دنبال داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس تایوان در خصوص تنش های اخیر میان چین و آمریکا و تحولات تنگه تایوان گفت: ارتش تایوان برای هر موقعیت و وضعیتی خود را آماده کرده است.

ارتش چین در نواحی غربی اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی رزمایش برگزار کرد و به دنبال آن تایوان اعلام کرد جنگنده های این کشور به حریم هوایی تایوان نزدیک شده اند.

ارتش چین یک بار دیگر در ماه مارس جنگنده ها و هواپیماهای دارای رادارهای هشدار دهنده به این منطقه اعزام کرد که جنگنده های تایوانی آنها را تعقیب کردند.

پس از این رویدادها، آمریکا دو فروند بمب افکن بی ۵۲ راهی منطقه کرد سپس دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیمان ارتقای جایگاه جهانی تایوان را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد که خشم چین را به دنبال داشت.

با بالا گرفتن تنش ها در منطقه، ارتش آمریکا یک رزمایش موشکی در روز ۱۹ مارس در دریای فیلیپین برگزار کرد که ناظران آن را پیامی توام با هشدار به چین می دانند.

وانگ تینگ یو نماینده مجلس از حزب دمکراتیک ترقیخواه تایوان می گوید که فعالیت های ارتش چین صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر انداخته است.

کلید واژه ها: تایوان چین


نظر شما :