ادعاهای رسانه های فرانسوی

شایعاتی که درباره تبادل زندانی ایران و فرانسه درگرفته است

۰۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۶:۰۰ کد : ۱۹۹۰۲۹۸ اروپا نگاه ایرانی
ابوالقاسم دلفی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: «جورج مالبرونو» (Georges Malbrunot)، تحلیل گر روزنامه فرانسوی فیگارو طی یادداشتی در شماره عصر امروز این روزنامه محورهای زیر را در مورد مبادله اخیر زندانیان نوشته که دوستان ‌درگیر حتما و سریعا می توانند پیگیری کنند و عکس‌العمل داشته باشند
شایعاتی که درباره تبادل زندانی ایران و فرانسه درگرفته است

نویسنده: ابوالقاسم دلفی، سفیر سابق ایران در فرانسه

دیپلماسی ایرانی: «جورج مالبرونو» (Georges Malbrunot)، تحلیل گر روزنامه فرانسوی فیگارو طی یادداشتی در شماره عصر امروز این روزنامه محورهای زیر را در مورد مبادله اخیر زندانیان نوشته که دوستان ‌درگیر حتما و سریعا می توانند پیگیری کنند و عکس‌العمل داشته باشند، اهم نکات این یادداشت به شرخ زیر است:

- محقق فرانسوی در یک معامله سه وجهی آزاد شد. وی پس از آزادی روح الله نژاد در فرانسه و 48 ساعت پس از آزادی مشروط مایکل وایت (Michael White)، نظامی سابق آمریکایی که از دو سال پیش در زندان به سر می برد، آزاد شد.

- الیزه در بیانیه ای به نقل از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه آزادی فوری فریبا عادلخواه، همسر ایرانی فرانسوی مارشال که در زندان ایران است را خواستار شد.

- امانوئل ماکرون تا قبل از این اتفاقات به درخواست استرداد روح الله نژاد از سوی آمریکا جواب مثبت نداده بود.

- آزادی مایکل وایت، نظامی امریکایی به دلیل بیماری، همچون دفعات قبل باعث آزادی ایرانی زندانی در آمریکا نشد. به گفته برخی منابع در ازای آزادی نظامی یاد شده، آمریکا با در خواست استثنایی ایران از  IMF (صندوق بین المللی پول) برای دریافت 5 میلیارد دلاری برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا روی خوش نشان می دهد.

- همچنین انصراف ایالات متحده آمریکا از استرداد روح الله نژاد، امکان آزادی و خروج وی از فرانسه را فراهم کرد.

- ضمنا نازنین زاغری راتکلیف، زندانی امنیتی ایرانی – بریتانیایی نیز به مدت دو هفته به مرخصی رفته است.

- در کمتر از دو ساعت پس از انتشار مقاله Marlburono صدها کامنت و نظر روی این مطالب نگاشته شده که محور اصلی آن  معامله سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، فرانسه و ایران برای آزادی فردی است که آنها مدعی اند که یک تروریست ایرانی است.

کلید واژه ها: ایران و فرانسه امانوئل مکرون تبادل زندانی


( ۳ )

نظر شما :