با تغییر لحن بوریس جانسون و رفتارهای ترامپ و نتانیاهو

صدای طبل جنگ می آید؛ آماده باشیم

۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۸۹۲۰۳ خاورمیانه انتخاب سردبیر
علی سلیمانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نظر به اینکه محور شرارت واقعی انگلیس و اسراییل و امریکا هستند؛ به نظر می رسد باری دیگر، جمع محور شرارت با حضور بوریس جانسون در مسند نخست وزیری انگلیس تداعی گر دوران حمله به عراق شده است
صدای طبل جنگ می آید؛ آماده باشیم

نویسنده: علی سلیمانی

دیپلماسی ایرانی: در تجاوز مشترک انگلیس و امریکا به عراق، تونی بلر و شارون رژیم صهیونیستی با ادغام تروریسم با سلاح کشتار جمعی، اذهان عمومی را فریب داده و به عراق حمله کردند. گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در انگلیس در مورد سلاح های کشتار جمعی عراق که با درخواست تونی بلر، نخست وزیر انگلیس تهیه شده بود؛ مستمسکی برای بوش، رئیس جمهوری امریکا شد تا مجوز جنگ را از کنگره اخذ کند. بعد از حمله و تاراج عراق مشخص شد گزارش موسسه مطالعاتی دسیسه ای برای اغفال نمایندگان کنگره و اذهان عمومی بوده است اما، عراق منهدم شد و بلر و شارون به اهداف خود رسیدند و از امریکا به عنوان رهبر، البته قدرت سخت بهره مند شدند. 

نظر به اینکه محور شرارت واقعی انگلیس و اسراییل و امریکا هستند؛ به نظر می رسد باری دیگر، جمع محور شرارت با حضور بوریس جانسون در مسند نخست وزیری انگلیس تداعی گر دوران حمله به عراق شده است. روزنامه گاردین در خصوص تکرار ماجرای عراق، این بار در حمله به جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است. تاکید بنیامین نتانیاهو در ابقا در مسند نخست وزیری به همین دلیل است که می بیند دونالد ترامپ همچون جورج بوش پسر جنگ طلب در کاخ سفید حضور دارد و بوریس جانسون همچون تونی بلر متقلب، در مسند نخست وزیری انگلیس حضور یافته است و نتانیاهو در نقش شارون ملعون، این بار، برای جنگ و انهدام جمهوری اسلامی ایران آماده می شوند که باید آماده باشیم.

در اولین اقدام اصل پذیرش نظریه است که با اعلام آن از سوی مقامات دولتی در ایران در اطلاع رسانی مهم است. اعلام آن توسط ایران، فراهم کننده زمینه نقد و بررسی توسط نخبگان و رسانه ها در جهان خواهد شد تا افکار عمومی مورد اغفال سه عضو محور شرارت واقعی؛ انگلیس و اسراییل و امریکا واقع نشوند.     

از آنجایی که آمریکا بدون همراهی انگلیس در هیچ جنگی در خاورمیانه شرکت نکرده است و نمی تواند هم شرکت کند، مناسب است در تهییج افکار عمومی و سیاستمداران انگلیسی هم اقدام و تذکرات لازم داده شود. اگر بتوانیم انگلیس را از جنگ در خاورمیانه خلع کنیم، قطعا آمریکا به تنهایی قادر به تجاوز نظامی نخواهد بود. در جنگ عراق، بلر و شارون نقش محوری داشتند و آمریکا به عنوان قدرت سخت اما رهبر اقدام کرد. هیچ بعید نیست مجددا این بار، جانسون و نتانیاهو محور اصلی در تصمیم گیری برای جنگ با جمهوری اسلامی ایران باشند و ترامپ نقش قدرت سخت واجرایی ایفا کند.  صدای طبل جنگ می آید و باید هوشیار و آماده بود.

[1] International Institute for Strategic Studies - IISS

[1] The threat of conflict in Iran is still real, and Britain must not get dragged in

https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/jan/08/iran-britain-donald-trump-boris-johnson

کلید واژه ها: جنگ با ایران جنگ عراق ایران و امریکا ایران و انگلیس دونالد ترامپ بوریس جانسون


( ۴۱ )

نظر شما :

زیتون ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۰
یه مشت اراجیف .....دیپلماسی بدون پشتوانه سخت نظامی در بهترین حالت که دیپلمات مزدور نباشه میشه لاس زدن(بماند که برای ما برعکسه) ....پس جای روده درازی و وقت کشی به نفع امریکا درخواست مجهز شدن ایران به سلاح هسته ای را بده مزدور نوچه.....نقدت را هم بگذار در کوزه.....
محمد ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۰
نزدیک انتخابات شد دوباره!
فدوی ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۶
بیخود دل مردم رو خالی نکنید . به دو دلیل جنگ نمی شه . اول : اون افغانستان و عراق کاملا بی سروصاحب و از پاشیده بودند که مورد حمله قرار گرفته اند ... وقایع چند دهه اخیر نشان می دهد آمریکا و شرکایش به کشورهایی که قوام و صلابت دارند ، حمله نمی کند . دوم : تحریمها از یک طرف و بی کفایتی مدیران هزینه بر داخلی از طرف دیگر ، چنان بر سر ایران آورده است که نیاز به جنگ نیست . ما همچون شکار زخمی هستیم که دشمنانمان در کمین هستند که در گوشه ای ، جان به جان آفرین تسلیم کنیم . پس از جنگ نگویید بلکه از آشفتگی داخلی بگویید ...
افخمی ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۶
جسارتا ،بعضی مواقع متعجبم که با داشتن چنین تحلیل گرانی چگونه توانستیم تاکنون در برابر دشمنان جرار دوام بیاوریم.به روی چشم،برای اینکه آمریکا به ما حمله نکندحتما سعی خواهیم کرد افکار عمومی انگلیس را تحریک ومخالف جنگ کنیم .گریه آور است این نوع تحلیل نسبت به هزاران پارامتری که سرمایه داری انگلوساکسن وبنگاه های مالی ونفتی وتجاری ونئولیبرالسم و بنگاه های خبرپراکنی مربوطه را که به هم پیوند میدهد فقط با یک حرکت که همان افکار عمومی انگلیس میباشد کیش ومات کنیم.
دریا ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۶
ی جوری نظر میدن انگار جنگ مهاله مهاله